فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود


فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود

یزد - ایرنا - امام جمعه بافق با اشاره به نقش عالمان و مبلغان دینی در توسعه و گسترش سنت حسنه وقف گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه همگانی شود.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز شنبه با اشاره به دهه وقف و گرامیداشت این دهه اظهار داشت: وقف در اسلام و تبلیغ فرهنگ عاشورا و خدمت به جامعه، جایگاه بی‌نظیری دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده مناسب شود.

وی با بیان اینکه بهترین نشانه تقوا، وقف و برای کسانی که می‌توانند وقف کنند وظیفه بر دوش آنها نهاده شده و این بهترین ارزش است تصریح کرد: همچنین کسانی که املاک وقفی را در اختیار دارند باید مراقب باشند چرا که جواب آن در روز قیامت سخت و دشوار خواهد بود.

این روحانی افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه نباید در بافق با داشتن مردم با فرهنگ و متدین به فراموشی سپرده شود و خیران در این زمینه بیشتر مشارکت کنند.

خطیب جمعه بافق اضافه کرد: وقف از ابزار مهم رونق اقتصادی در جامعه است و با توجه به این تاثیرگذاری، باید بیش از پیش در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی وقف در جامعه و توسعه موقوفات شهرستان تلاش کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق تاثیر روحانیت و نویسندگان را در جلب و هدایت واقف به سمت و سوی صدقه جاریه وقف مهم خواند و افزود:نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این خصوص بسیار برجسته است که قابل توصیف و مقایسه نخواهد بود.

وی تعداد رقبه شهرستان بافق را افزون بر ۲ هزار فقره عنوان کرد و فرق بین موقوفه و رقبه را یاد آور شد و گفت: رقبه‌ها درآمدزاست و موقوفات مانند مسجد، حسینه، آب انبار و دیگر موارد مشابه را پشتیبانی می کند و به طور متوسط هر موقوفه چهار رقبه دارد.

بافق در استان یزد رتبه پنجم موقوفات را داراست و موقوفه‌های امام‌زاده عبدالله بن موسی الکاظم (ع) رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلوکمتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در