علی رمضانی: 100 هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی نیاز داریم


تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از نیاز 100 هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی خبر داد.

علی رمضانی: 100 هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی نیاز داریم

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از نیاز 100 هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی خبر داد.

علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر شبکه آموزش، با بیان اینکه 13 درصد از وقت دانش‌آموزان در یک سال شمسی در اختیار آموزش و پرورش است گفت: «برای ساعاتی که دانش‌آموز در اختیار ما نیست برنامه نداریم.»

او همچنین به آسیب‌های کنکور اشاره کرد و گفت: «ما از دوران فراغت دانش‌آموزان نیز غفلت کرده‌ایم. تنوع تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ، هنر و فضای مجازی، آموزش و پرورش را به تنگنا آورده است.»

مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: «ما علاقه‌مند هستیم به حوزه ارتباطات و فضای مجازی ورود کنیم و می‌طلبد که وزارت ارتباطات نیز برای تامین زیرساخت‌ها ورود کند. پنج میلیارد تومان بودجه فرهنگ و هنر است که در خدمت آموزش و پرورش قرار دارد که برای هر دانش‌آموز 333 تومان می‌شود. برای مقابله با تهاجم‌ها نیازمند بودجه هستیم. یک و نیم درصد بودجه آموزش و پرورش مختص فعالیت‌های کیفیت‌ساز است اما چرا امکانات داده نمی‌شود؟»

رمضانی به 304 اردوگاه و 1182 کانون فرهنگی اشاره کرد و گفت: «با وجود آنکه در قانون احیا تاکید بر دیده شدن بودجه خاص برای این بخش‌ها شده، در برنامه پنجم و ششم توسعه بودجه‌ای برای این بخش‌ها درنظرگرفته نشده است.»

او همچنین از همکاری نکردن شهرداری‌ها در امور کانون‌های فرهنگی و... گلایه کرد و گفت: «100 هزار مربی تربیتی طبق قانون احیای معاونت پرورشی نیاز داریم و اکنون با کمبود مواجه هستیم. از مجلس می‌خواهیم به ما در تامین این نیرو کمک کند. طبق قانون احیای معاونت پرورشی، هر واحد آموزشی یک معاون و مربی پرورشی نیازمند است.»

مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از شش تا 18 سالگی باید کل بودجه فرهنگی به آموزش و پرورش بیاید و در بین دستگاه‌های دیگر توزیع نشود، گفت: «برخی سیاست‌گذاری‌ها اشتباه است. هفته اخیر انتخابات شورای دانش‌آموزی برگزار شد و مقدمه‌ای برای آماده شدن دانش‌آموزان در عرصه‌های انتخابات واقعی کشور است ولی وزارت کشور هیچ ورودی به انتخابات ندارد و کمکی به ما نمی‌کند.»

او درباره علت عملیاتی نشدن آیین‌نامه اردوگاه‌ها و کانون‌ها گفت: «سال گذشته آیین‌نامه تدوین شد و در دستورکار قرار گرفت و انتظار داریم آیین‌نامه کانون‌ها و اردوگاه‌ها اجرایی شود. با وضع اقتصادی‌ای که داریم باید اجازه دهیم که مجموعه غیردولتی ورود کند، نامه‌نگاری‌هایی نیز در این باره انجام شده است.»

رمضانی در پاسخ به اینکه گفته شده استبه‌تدریج اردوگاه باهنر از فضای دانش‌آموزی دور می‌شود و اخیرا شنیده شده است هتلی در آنجا در حال ساخت است و به محلی برای گردهمایی مدیران تبدیل شده است؟ گفت: «304 اردوگاه داریم که در برنامه‌های توسعه‌ای از آن‌ها غفلت شد. برای خواب و استراحت دانش‌آموزان با کمبود مواجه بودیم و از محل درآمد خود اردوگاه، ساختمانی در حال ساخت است.»

به گفته او، امسال 16 میلیون نفر-روز اردو برگزار شد و خانواده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.
مدیرکل فرهنگی هنری،‌ اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: «در گام دوم انقلاب هستیم و برنامه‌های متنوعی در حوزه حجاب و عفاف داریم. دستگاه‌های ذی‌ربط بودجه را برای رفع آسیب نگذرانند بلکه در امر پیشگیری کمک کنند. اکنون در بحث تجهیز کتابخانه‌ها نیز کمکی از سوی وزارت ارشاد دریافت نمی‌کنیم، قبلا بودجه‌ای بود اما اکنون تعطیل شده است. حال فرهنگ و هنر خوب نیست، باید فکری بیندیشیم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد