زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجان


زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجان

جا‌های دیدنی لاهیجان؛ عروس سرسبز و بی مانند گیلان بهانه‌ی سفر امروزمان به این گوشه از کشورمان می‌باشد. طبیعت بی نظیر و حال و هوای خوش و دل انگیز در کنار بنا‌هایی که نشان از قدمت بالای این شهر دارند، به لاهیجان رنگ و چهره‌ای خارق العاده بخشیده اند.

جا‌های دیدنی لاهیجان؛ عروس سرسبز و بی مانند گیلان بهانه‌ی سفر امروزمان به این گوشه از کشورمان می‌باشد. طبیعت بی نظیر و حال و هوای خوش و دل انگیز در کنار بنا‌هایی که نشان از قدمت بالای این شهر دارند، به لاهیجان رنگ و چهره‌ای خارق العاده بخشیده اند. مگر میشود با مرور این همه زیبایی حال دلمان خوب نشود! کوله بار سفر را برای قدم گذاشتن در لابه لای جا‌های دیدنی لاهیجان برمی داریم، با ما همراه باشید.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانجاذبه های طبیعی لاهیجان
خطه‌ی شمال ایران برای همه ما ایرانی‌ها در جنگل‌های سرسبز و انبوه و دریای بی کرانش خلاصه میشود. به همین خاطر مرور جا‌های دیدنی لاهیجان را از طبیعت منحصر به فردش شروع می‌کنیم. از معروف‌ترین جا‌های دیدنی لاهیجان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانتالاب سوستان
تالاب سوستان با نیلوفر‌های آبی و طبیعت بکر که گرداگرد آن را فرا گرفته است، یکی از زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجان به شمار میرود. این منطقه با داشتن طبیعت بکر و سکوت و آرامشش می‌تواند انتخابی عالی برای خلوت کردن و رهایی از دغدغه‌های زندگی باشد. گوش دادن به صدای طبیعت، عکاسی و تماشای غروب آفتاب، لذت بردن از رقص پرندگان مهاجر در اطراف تالاب تنها گوشه‌ای کوچک از زیبایی‌های این منطقه می‌باشد.
تالاب سوستان در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته است و بخاطر داشتن دسترسی آسان و آرامش بی مانندش در حال تبدیل شدن به یکی از توریستی‌ترین نقاط این شهر است. لازم به ذکر است که تالاب سوستان سرشار از آب‌های شیرین می‌باشد و از بارش‌های فراوان در طول سال تغذیه می‌کند.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانشیطان کوه
از زیباترین و در عین حال مهیج‌ترین جا‌های دیدنی لاهیجان، شیطان کوه بسیار زیبا و البته رمزآلودش می‌باشد. وجود جنگل‌های انبوه بر روی کوه بسیار زیبا، به گوش رسیدن صدای ریزش آب از آبشار آن، لذت بردن از آرامش آب‌های استخر این منطقه و سوار شدن بر تله کابین و تماشای لاهیجان رویایی از آسمان باعث شده است تا این منطقه به شدت در بین اهالی این شهر و گردشگران طرفدار داشته باشد. شیطان کوه در گذشته به شاه نشین معروف بوده است و امروز به این نام شهرت دارد.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجاندسترسی آسان و قرار گرفتن شیطان کوه در ۴۲ کیلومتری شرق لاهیجان و شرایط مطلوب تفریح و بازی و لمس آرامش و تبدیل شدن آن به یک منطقه گردشگری باعث شده است تا امکانات رفاهی و سرویس بهداشتی و رستوران و کافه‌های متعدد در آن به چشم بخورد.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانروستا‌های دیدنی لاهیجان
به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین جا‌های دیدنی لاهیجان و سایر شهر‌های شمالی ایران، روستا‌های زیبا و بی مانندش می‌باشد. در گوشه و کنار این شهر روستا‌هایی را می‌توانید ببینید که مناظر و چشم انداز‌های آن‌ها بخش کوچکی از هنر نقاشی پروردگار مهربان است.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجان
به عنوان مثال، روستای یوسفده در منطقه رودبنده با مزارع سرسبز و خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی یکی از زیباترین جا‌هایی می‌باشد که در طول سفر می‌توانید مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر این روستای زیبا و رویایی را برای سفر انتخاب کردید، به ارتفاعاتش بروید تا بخشی از طبیعت بی منانند لنگرود و کوه‌های اطراف را ببینید و غرق در حال خوب شوید.
از دیگر روستا‌های دیدنی لاهیجان می‌توان به لیامان، کوهبنه، گلرود بار و کنف گوراب اشاره کرد که بازدید از هر یک می‌تواند دنیایی از حال خوش و تجربه را به همراه داشته باشد.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجاناستخر لاهیجان
در پایین شیطان کوه می‌توانید استخری بسیار زیبا را مشاهده کنید که یادگاری زیبا از شاه عباس صفوی می‌باشد. این استخر حدود ۱۷ هکتار وسعت دارد و با عبور از پل سیمانی آن، در نهایت به جزیره‌ای کوچک در وسط استخر وارد میشوید. منبع تغذیه و سیرآب شدن این استخر زیبا و رویایی، آبشار شیطان کوه است که در تمام طول سال سرشار از آب‌های زلال و خنک است. از مزایای این استخر می‌توان به وجود رستوران و کافه و امکانات تفریحی و رفاهی اشاره کرد.
جاذبه‌های تاریخی لاهیجان
شرایط آب و هوایی عالی و وجود مزارع حاصلخیز چای و برنج همگی می‌توانند بهانه‌ای برای داشتن اهمیت بالای این شهر از گذشته تا امروز باشد. اسناد بدست آمده از بخش‌های مختلف این شهر، قدمت لاهیجان را به قرن هشتم هجری منتسب می‌کند. به همین خاطر بنا‌های تاریخی بسیار زیبا و استواری را می‌توان در سفر به این شهر دید که عبارتند از:زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجان مسجد اکبریه
مسجد اکبریه یکی از زیباترین و در عین حال قدیمی‌ترین مساجد لاهیجان می‌باشد که با داشتن معماری و طراحی عالی و کاشی کاری‌های منحصر به فرد رنگ و جلوه‌ای بی نظیر پیدا کرده است. این مسجد در سال ۱۲۳۹ و در زمان حکومت فتحعلی شاه در محله گابنه ساخته شده است. بعد از گذر سال‌های بسیار زیاد از عمر مسجد اکبریه، در کنار این بنا مسجد دیگری به همین نام ساخته شده است که از طریق یک درب با هم در ارتباط هستند. اگر عاشق تاریخ و بنا‌های مذهبی می‌باشید، بازدید از این بنا می‌تواند برای شما انتخابی عالی باشد.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانآرامگاه کاشف السلطنه
همیشه با شنیدن نام لاهیجان اولین چیزی که بخاطر می‌آوریم مزارع چای و عطر و بوی بی نظیر چای‌های آن می‌باشد. شاید تابحال نمی‌دانستید که اولین کسی که چای را به ایران آورد و کشت آن را در این شهر رواج داد، کاشف السلطنه یا همان چایکار می‌باشد. کاشف السلطنه علاوه بر کشت و تجارت چای، از فعالان سیاسی در دوره مشروطیت بود و زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کرده است. آرامگاه وی بر بالای یکی از ارتفاعات شهر قرار گرفته است و امروز به موزه چای شهرت پیدا کرده است.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانپل خشتی لاهیجان
از جمله جا‌های دیدنی لاهیجان که در اغلب شهر‌های تاریخی کشورمان، مخصوصا در مناطق شمالی و غربی به چشم میخورند، پل‌های خشتی بسیار محکمی می‌باشد که علم مهندسی به کار رفته در آن‌ها بی نظیر است. این پل در شمال غربی شهر و در محله پرده سر قرار گرفته است و یادگاری از دوره کیاییان در قرن نهم هجری قمری به شمار می‌رود.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانمسجد جامع لاهیجان
از دیگر بنا‌های تاریخی دوره کیاییان در لاهیجان می‌توان به مسجد جامع بسیار قدیمی آن اشاره کرد. این مسجد متعلق به قرن چهارم هجری قمری بوده و در میدان چهار پادشاه محکم و استوار در گذر زمان قدم علم کرده است.
زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجانبقعه شیخ زاهد گیلانی
در روستای انور و در دل طبیعت زیبا و آرام آن یکی دیگر از زیباترین جا‌های دیدنی لاهیجان جلوه گری می‌کند. این بقعه که در واقع آرامگاه یکی از عرفای بزرگ لاهیجان در سده‌ی ۹ هجری قمری به نام تاج الدین ابراهیم کردی می‌باشد که در بین دراویش و عرفا از احترام بسیار بالایی برخوردار است. معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد بر بلندای ارتفاعی که گرداگردش را طبیعت و زیبایی پوشانده است چیزی نیست که بتوان براحتی از آن دل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس