مذاکرات بی نتیجه دولت و احزاب مخالف در پاکستان


دور نخست مذاکرات دولت پاکستان با احزاب سیاسی مخالف در پایتخت این کشور برگزار شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از اسلام آباد، پایگاه خبری "جنگ نیوز" اعلام کرد: مذاکرات نمایندگان دولت پاکستان با اعضای کمیته "رهبر" (برخی از نمایندگان احزاب مخالف) در پایتخت پاکستان برگزار شد.
هیات نمایندگان دولت به سرپرستی "پرویز ختک" وزیر دفاع پاکستان بود و "صادق سنجرانی" رییس مجلس سنای پاکستان نیز در جمع نمایندگان دولت حضور داشت.
به گفته منابع خبری، اعضای کمیته رهبر در دور نخست مذاکرات که جمعه شب برگزار شد مهمترین خواسته‌های خود را برای توقف تظاهرت ضد دولتی در اسلام آباد در قالب ۴ مورد به تیم نمایندگان دولت ارائه کردند.
این درحالی است که نمایندگان دولت با مشورت "عمران خان" نخست وزیر پاکستان ۲ خواسته مخالفان مبنی بر استعفای نخست وزیر و برگزاری انتخابات سراسری مجدد را رد کردند.
این منابع خبری افزودند: طرف‌ها در دور دوم مذاکرات که ساعتی پیش برگزار شد مسایل مربوط به شرایط و چگونگی برگزاری تظاهرات در اسلام آباد را بررسی کردند.
به گفته منابع خبری کمیته "رهبر" متشکل از نمایندگان احزاب مخالف ‏، پذیرفت که تظاهرات مقابل پارلمان ملی پاکستان برگزار نشود با این حال آن‌ها خواستند تا تظاهرات ضد دولتی در خیابان "جناح" پایتخت برگزار شود، در حالی که قرار شد نمایندگان دولت این خواسته آنان را بررسی کنند و به زودی پاسخ دهند.
منابع خبری افزودند: زمان دور جدید مذاکرات تعیین نشد، اما طرف‌ها توافق کردند که مذاکرات ادامه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر