ارزش کار پاکبانان همانند تامین امنیت شهروندان مهم است


ارزش کار پاکبانان همانند تامین امنیت شهروندان مهم است

یزد- ایرنا- امام جمعه موقت میبد می‌گوید: فعالیت پاکبانان در پاکیزگی معابر عمومی شهرها همانند تامین امنیت مردم مهم و ارزشمند است، مسئولان برای نمود بیشتر کار آنها نزد افکارعمومی اقدام به برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی عصر جمعه در همایش تجلیل از پاکبانان شهر میبد افزود: متاسفانه هنگام عزاداری‌ و شادی‌ها با توجه به نحوه پذیرایی‌ از مردم در خیابان‌ها، زحمت پاکبانان بیشتر می‌شود پیشنهاد می‌شود در این ارتباط با استفاده از تجربه دیگر شهرها، برای نظافت عمومی شهر و کاهش زحمات آنها استفاده شود.

هم‌اکنون شهرداری میبد ۱۰۰ پاکبان دارد و از ۳۰ نفر برترین‌ها با حضور مسئولان محلی تجلیل شد.

وی اظهار داشت: خدا خالق زیبایی‌ است، همه زیبایی را هم دوست دارند، شما با این کار در شادی و لذت زندگی مردم شریک هستید،زیرا مردم با دیدن خیابان های تمیز لذت می‌برند.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: بعضی کارها مانند آنچه پاکبانان انجام می‌دهند به گونه‌ای که باید مورد توجه قرار نگرفته و گاهی هم مورد بی‌مهری واقع می‌شوند.

وی ادامه داد: از دیدگاه اسلام به عنوان جامع‌ترین و کامل‌ترین دین، کار کردن افراد به منزله عبادت‌ است و کسی که برای آسایش زن و بچه خود کار می‌کند مجاهد در راه خداست و عرق او مثل خون شهید است.

حسنی همچنین یادآور شد: اگر برای کسی در کسب نان حلال اتفاقی رخ داد و از دنیا رفت، خدا او را شهید محسوب می‌کند.

همچنین شهردار میبد گفت: پاکبانان در خط مقدم خدمت رسانی شهری قرار دارند، شب‌های محرم زمانی که مردم از عزاداری‌ها فارغ می‌شدند کار آنها شروع می‌شد.

علیرضا نقوی افزود: هر لیوان و ظرفی که در حاشیه مراسم ها بر زمین ریخته می‌شد، مساوی با خم شدن کمر شماست و این معضل در شهرهای دیگر حتی کلان شهرهای کشور هم دیده می شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد مانند آنچه امروز جبهه فرهنگی میبد با برگزاری این مراسم انجام داد.

شهردار میبد اظهار امیدواری کرد: تاکنون شهروندان‌ میبدی در همه زمینه‌ها پیش قدم بودند و در این زمینه هم با هم‌اندیشی‌ها و همفکری‌ هم با کمک فرهیختگان ،فرهنگ دوستان و اهل ادب ، فرهنگ‌سازی شود.

نقوی فعالیت شهرداری از ۱۰ روز مانده به محرم را شامل فضاسازی‌ها ، شستشوی گلزارها، تسطیح و رفع سد معبرها مسیر حرکت هیات های عزاداری، آبرسانی به حسینیه ها، توزیع ۵۰۰ کیلوگرم کیسه زباله بین هیات ها ، اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت برای فضاسازی و خدمتگزاری به هیات ها در جمع آوری پسماندهای غذایی و... برشمرد.

وی از وجود بافت پراکنده شهری و محله های متعدد و همکاری نکردن برخی شهروندان در آزادسازی‌ مسیر به عنوان موانعی بر سر انجام خدمات شهری در میبد یاد کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان