در ماه سپتامبر امسال در نمایشگاه فرانکفورت، بامو با رونمایی از خودرویی که طراحی دماغهٔ آن هرگز برای این برند سابقه نداشت، طرفداران خود را شوکه کرد. این خودرو کانسپت 4 نام داشت و در جلوپنجرهٔ آن بسیار بزرگتر از حتی جلوپنجرهٔ فیسلیفت سری 7 یا X7 بود. حال به نظر میرسد این جلوپنجرهٔ عظیم نهایتاً روی دماغهٔ نسل جدید مدلهای M3 و M4 قرار خواهد گرفت.
هرچند دوست نداریم چنین چیزی واقعیت داشته باشد اما بهاحتمالزیاد این جلوپنجرهٔ بزرگ را در محصولات تولیدی بامو خواهیم دید زیرا تصویری از بخش جلویی نسل جدید M3 (با کد G80) منتشر شده که جلوپنجرهٔ عظیمی در آن به چشم میخورد. هرچند تا پیش از رونمایی رسمی و یا حداقل افشای تصاویر رسمی نمیتوان بهطور قطعی دراینباره قضاوت کرد اما این تصویر واقعی به نظر میرسد زیرا نهتنها با فلسفهٔ طراحی کانسپت 4 مطابقت دارد بلکه با یک M3 G80 که اوایل همین ماه با پوششهای استتاری دیده شد هم شباهت دارد.
با توجه به این تصویر، ازآنجاییکه جلوپنجرهٔ M3 کاملاً متفاوت و بزرگتر است، طراحی چراغهای جلو نیز با سری 3 معمولی تفاوت داشته و با فرمی تیزتر، به کانسپت 4 شبیه است. بااینحال، هرچند طراحی نسل جدید M3 هیچ نشانهای از استایل ساده و جذاب M3 نمادین نسل E46 ندارد و احتمالاً به مذاق بسیاری از طرفداران بامو خوش نمیآید اما ویژگی خوب و خوشایندی هم در این نسل وجود دارد که آن پرفورمنس است.
به گفتهٔ رئیس بخش M بامو، «مارکوس فلش»، نسل جدید M3 به همان پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ کراساوورهای اسپرت X3 M و X4 M مجهز خواهد بود. این موتور در نسخهٔ پایه 480 اسب بخار قدرت تولید میکند اما در نسخهٔ کامپتیشن قدرت آن به 510 اسب بخار میرسد؛ بنابراین مطمئناً نسل G80 سریعترین M3 تاریخ خواهد بود. پیشبینی میشود اولین نمایش عمومی این خودرو اواسط سال 2020 صورت گیرد.