تمدید دو ماهه مدت زمان حبس رئیس جمهور سابق قرقیزستان


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎ (/)به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیشکک، دستگاه قضایی قرقیزستان روز جمعه از تصمیم خود مبنی بر تمدید مدت زمان حبس الماس...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎ به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیشکک، دستگاه قضایی قرقیزستان روز جمعه از تصمیم خود مبنی بر تمدید مدت زمان حبس الماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق این کشور تا دو ماه دیگر خبر داد.
الماس بیک آتامبایف با امتناع از حضور در جلسه دادگاه، آن جلسه را به نمایشی بودن محکوم کرده بود. رئیس جمهور سابق ۶۳ ساله قرقیزستان، پس از عملیات نیرو‌های ویژه کشور، در ماه اوت بازداشت شد.
وکیل الماس بیک آتامبایف در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد او دستکم تا ۲۶ دسامبر در زندان خواهد ماند و پس از آن، دستگاه قضایی درباره تمدید حضور او در زندان تصمیم گیری جدیدی خواهد کرد. وی تاکید کرد برنامه‌های الماس بیک آتامبایف تغییری نکردند و او قصد ندارد با دادگاه همکاری کند. آتامبایف که پیشتر از متحدان سورونبای جینبیکوف رئیس جمهور فعلی این کشور به شمار می‌رفت، با اتهاماتی مانند ترور و آزاد کردن یک تبهکار چچنی از زندان در ایام ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۱۳ روبروست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی