گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال درباره مهدی کامرانی


گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال درباره مهدی کامرانی

تهران- ایرنا- تارنمای فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به عملکرد مهدی کامرانی ملی‌پوش سابق بسکتبال کشورمان در دوره های متعدد حضورش همراه نسل طلایی کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی پرداخت.

فدراسیون جهانی بسکتبال در این گزارش به حضور قدرتمند تیم ملی ایران از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ در قاره کهن و به عملکرد خوب نسل طلایی اشاره‌ کرد. در این گزارش مهدی کامرانی ستاره بسکتبال ایران مورد توجه فدراسیون جهانی بوده؛ بازیکنی که به طور قطع در موفقیت‌های بسکتبال کشور نقش زیادی داشته اما در یکسال اخیر با بی‌مهری‌های زیادی به خصوص از سمت مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی ایران روبه رو شده است.

در این گزارش آمده‌است: حامد حدادی ستاره کنونی بسکتبال ایران در همین دوران بود که توانست عنوان برترین سنتر آسیا را از یائومینگ چینی بگیرد و صمد نیکخواه بهرامی هم مدافعان حریفان را کنار می‌زد و در کنار آنها مهدی کامرانی بود که به عنوان یک رهبر برنامه‌های هجومی تیم ملی ایران را عملی می‌کرد؛ در سال ۲۰۰۷ کامرانی ۲۵ سال داشت و سومین آسیا کاپ خود را تجربه می‌کرد. تیم ملی ایران با درخشش او لبنان را برد و فینالیست شد. کامرانی در این تورنمنت عملکرد بسیار خوبی داشت.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: بعد از دقایق اندکی در بازی برابر لبنان، رایکو ترومن (سرمربی وقت ایران) این گارد راس را به میدان فرستاد. کامرانی کار خود را با ۲ ترن اوور آغاز کرد اما در نهایت هماهنگی لازم را به دست آورد و بازی را با کسب ۱۱ امتیاز به پایان رساند با این حال یک ویژگی کامرانی بیشتر به چشم می‌آمد و آن قدرت دفاعی‌اش بود؛ کامرانی که شماره ۷ ایران را پوشیده بود، بارها در نبرد با رونی فهد، بازیکن شماره ۷ لبنان موفق بود. فهد در آن بازی با ۲۳ امتیاز عملکرد خوبی داشت اما این کامرانی بود که جشنی تاریخی با تیمی تاریخی در پایان آن دیدار گرفت و فینال تورنمت را تجربه کرد.

گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال درباره مهدی کامرانی

بسیاری از بسکتبال دوستان و البته کارشناسان بسکتبال اعتقاد دارند تا کنون هیچ بازیکن موقعیت ۱ دیگری همانند کامرانی وارد بسکتبال کشور نشده‌است. این بازیکن که امسال هم با شیمیدر در لیگ برتر حضور خواهد داشت با فیبا صحبتی هم داشته و گفته‌ است: بازیکنان گارد راس فشار دوچندانی را روی دوش خود حس می‌کنند، چرا که عملکرد گارد راس روی تمام تیم تاثیر می‌گذارد. با وجود این من از بازی در موقعیت ۱ لذت می‌برم.

وی با اشاره به دیگر ستاره‌های نسل طلایی بیان کرد: بازیکنان بزرگی مثل حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی کنار من بازی می‌کردند. بازی با چنین چهره‌های بزرگ و برجسته ای، فشار گارد راس را کمتر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!