انقلاب اسلامی محصول فداکاری‌های ائمه اطهار(ع) درطول تاریخ است


انقلاب اسلامی محصول فداکاری‌های ائمه اطهار(ع) درطول تاریخ است

قم-ایرنا- تولیت آستان مقدس مسجد جمکران گفت: انقلاب اسلامی محصول و دستاورد تلاش‌های ائمه اطهار(ع) و فداکاری‌های ائمه معصومین در طول تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت ولایت فقیه افزود: از بین ۷۰ هزار وصیت نامه شهید بررسی شده انقلاب، الگویگیری از نهضت عاشورا و پیروی از ولایت فقیه پرکاربردترین مفاهیم بوده است.
وی حلقه اتصال بین انقلاب و اصل اسلام را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: پشت پا زدن به انقلاب اسلامی، پشت تا زدن به تاریخ تمام شهدای اسلام است.
وی بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: آینده انقلاب اسلامی بر خلافی تصویری که لیبرال‌ها توصیف می‌کنند روشن است و زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد.

رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: امام راحل برای به سرانجام رسیدن نضهت انقلاب اسلامی بیش از ۱۵ سال سختی، تبعید، زندان و دوری از وطن را به جان خرید.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۴ خرداد سال ۴۲ امام راحل توسط رژیم پهلوی دستگیر و حادثه خونین ۱۵ خرداد بعد از آن رخ داد، این اتفاق نقطه عطف قیام امام راحل بود.
رحیمیان با اشاره سخنرانی امام راحل در ۴ آبان سال ۴۳ و مساله کاپیتولاسیون بیان داشت: شدت تاثر و ناراحتی امام راحل از این مساله به حدی بود که تمام افراد حاضر در محل سخنرانی با صدای بلند گریه و ناله سر می‌دادند.
وی اضافه کرد: امام راحل با مثال‌های ساده و قابل فهم عمق فجایع حاصل از لایحه کاپیتولاسیون را برای مردم شرح داد و نسبت به حساسیت تمام علما و حوزه های علمیه نسبت به اصل در خطر بودن اسلام و مسلمان هشدار دادند.
رحیمیان بیان داشت: در این سخنرانی امام راحل سه کشور شوروی سابق، آمریکا و انگلیس را در شرارت و توطئه چینی علیه ایران را مانند یک دیگر خطاب کرد اما اضافه کرد که در رابطه با لایحه کاپیتولاسیون طرف حساب اصلی ایران، آمریکا است.
وی با اشاره وضعیت ۱۳ آبان سال ۴۳ تاکید کرد: همزمان با ۱۳ آبان این سال مشخص شد که امام راحل بار دیگر دستگیر و به کشور ترکیه تبعید شده‌است.
تولیت آستان مقدس مسجد جمکران گفت: ۱۳ مهر سال ۴۳ امام راحل بعد از ۱۱ ماه تبعید از کشور ترکیه به عراق منتقل شد، ۱۳ مهر سال ۵۷ نیز از کشور عراق به فرانسه تبعید شدند.
رحیمیان عنوان کرد: امام راحل ۱۴ سال و ۳ ماه در تبعید خارج از کشور و بیش از ۱۰ ماه نیز در داخل کشور زندانی بود، در مجموع امام راحل بیش از ۱۵ سال در حبس و تبعید و زندان بودند که نشان می‌دهد انقلاب اسلامی به این سادگی‌ها به دست نیامده است.
وی گفت: فاصله بین آخرین سخنرانی امام راحل در ۱۳ آبان ۴۳ تا اولین سخنرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۴ سال به طول کشیده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد