امام جمعه اهواز:مردم عراق در اربعین حسینی خوش درخشیدند


امام جمعه اهواز:مردم عراق در اربعین حسینی خوش درخشیدند

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مردم عراق با میزبانی شایسته و درخور تحسین از زائران اربعین حسینی خوش درخشیدند و از این بابت سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با تقدیر از موکب دارها ، خادمان و خدمتگزاران به زائران اربعین حسینی در ایران و عراق اظهار داشت: مردم عراق در حماسه اربعین همه داشته های خود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدان آوردند به همین دلیل صمیمانه و متواضعانه ازآنان تشکر می کنیم.
وی از مسئولان عراقی از آنچه فراهم کردن بسترها برای ورود آسان زائران به شهرهای مقدس عراق و تامین امنیت آنان توصیف نمود تقدیرکرد.
امام جمعه اهواز همچنین از تلاش های مسئولان و دستگاه های اجرایی کشور در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد و گفت: از نزدیک شاهد تلاش ها و اقدام های موثر دستگاه های اجرایی در خدمت رسانی به زائران اربعین بودم.
حجت الاسلام موسوی فرد همچنین از مسئولان کشور خواست امکانات و زیرساخت های بهتری در حد مرز مهران ، برای گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه فراهم کنند تا زائران از خدمات رفاهی بهتری برخوردار شوند.

قدردانی از دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز از دستگاه قضایی در برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی قدردانی کرد و افزود: اینکه افراد نزدیک به مسئولان کشور به خاطر اتهام های اقتصادی و اخلال در بازار به پای میز محاکمه کشیده می شوند از قوت و اقتدار نظام اسلامی است.
وی از رسانه های عمومی و مجازی کشور خواست به همان اندازه ای که سوء استفاده های مالی و اختلاس ها را منعکس می کنند برخورد قضایی با آنان را نیز به همان اندازه اطلاع رسانی کنند تا مردم به سلامت دستگاه قضایی اطمینان حاصل کنند.
خطیب جمعه اهواز افزود: برخورد قاطع ، بدون ملاحظه و قانونی دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی مردم را به آینده امیدوار کرده است واز بروز مفاسد اقتصادی پیشگیری می کند.

حمایت از اقدام سپاه در دستگیری مدیر شبکه معاند آمدنیور
امام جمعه اهواز ازاقدام سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستگیری مدیر شبکه معاند آمد نیوز حمایت کرد.
وی گفت: سپاه کسی را دستگیر کرد که سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی اروپایی و صهیونیستی از آن شخص (روح الله زم) حمایت می کردند و ۲۰ نیروی مسلح وی را همراهی و حفاظت می کرد.

آمادگی برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی
حجت الاسلام موسوی فرد از دستگاه های اجرایی استان خواست تمهیدات و تدابیر لازم را برای مقابله با سیل و آبگرفتگی ناشی از بارندگی های پیش رو داشته باشند.
امام جمعه اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه در سیلاب گذشته زمین ها از آب اشباع شده و قدرت جذب خاک کم شده است لازم است آمادگی بیشتری برای مقابله با آبگرفتگی و سیلاب داشته باشیم تا مردم دچار مشکل نشوند.
بیان فتاوای علما و مراجع تقلید در حرمت و جایز نبودن صحبت نمازگزاران حین بیان خطبه های نماز جمعه از دیگر مطالب طرح شده در سوی خطیب جمعه اهواز بود.
امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز ضمن توصیه خود ، نمازگزاران و عموم مردم به پرهیز از گناه و معصیت ، به بیان اهمیت سنت رسول الله (ص) پرداخت و افزود: از دیدگاه شیعه بین سنت پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم(ع) فرقی وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق