رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه: انتخابات استان تهران گام آخر استقلال مرکز بود


رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه: انتخابات استان تهران گام آخر استقلال مرکز بود

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه یقیناً این انتخابات را می‌توان گام آخر استقلال مرکز نامید خاطرنشان کرد: طبیعتاً وقتی در آخرین استان هیئت مدیره تشکیل شود و تمام امور کارشناسان و وکلا را خود اعضای هیئت مدیره بر عهده بگیرند استقلال کامل مرکز تضمین و تایید شده است.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه برگزاری نخستین دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره وکلا و کارشناسان رسمی این مرکز در پاسخ به ایسنا با بیان اینکه《یقیناً این انتخابات را می‌توان گام آخر استقلال مرکز نامید》خاطرنشان کرد: طبیعتاً وقتی در آخرین استان باقی مانده هیئت مدیره تشکیل شود و تمام امور کارشناسان و وکلا را خود اعضای هیئت مدیره بر عهده بگیرند استقلال کامل مرکز تضمین و تایید شده است.
وی افزود: البته پیش از این هم با اصلاح آیین‌نامه مرکز، مرکز ماهیت مستقلی داشت و دارد ولی با تشکیل هیئت مدیره منتخب کارشناسان و وکلا استقلال درونی به معنای اتم کلمه محقق می‌شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه《انتخابات هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان تهران و هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران برای اولین بار بعد از گذشت قریب به ۲۰ سال از فعالیت این مرکز برگزار می‌شود》گفت: ما امروز در تمام استان‌ها هیئت مدیره‌هایی داریم که منتخب وکلا و کارشناسان رسمی هستند، یعنی هر استان دو هیئت مدیره مجزا دارد که اداره امور را برعهده دارند، فقط در استان تهران هیئت مدیره فعال نداشتیم که الحمدلله با این انتخابات هیئت مدیره های وکلا و کارشناسان رسمی نیز فعال می‌شوند و امور خود را بر عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه《در این انتخابات جمعا قریب به ۴۰۰ نفر کاندید شدند که حدود ۱۵۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره مرکز وکلا و حدود ۲۵۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی با یکدیگر رقابت می‌کنند》گفت: از میان این کاندیدها، ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی هر هیئت مدیره، ۲ نفر به عنوان اعضای علی‌البدل و ۲ نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب می‌شوند.
بهادری جهرمی افزود: ازمیان حدود ۳۵۰۰ وکیل و ۱۵۰۰ کارشناس رسمی که در استان تهران داریم باید ببینیم چه کسانی حائز اکثریت آراء می‌شوند.

وی درباره تشکیل هیئت مدیره در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: ما الحمدلله انتخابات هیئت مدیره استان سیستان و بلوچستان را پیش از تهران برگزار کردیم و الان هیئت مدیره وکلا و کارشناسان رسمی در این استان فعال شده‌اند و امور خود را بر عهده گرفته‌اند، در واقع تهران آخرین استانی بود که انتخابات هیئت مدیره در آن برگزار شد.

بهادری جهرمی با اشاره به برگزاری این انتخابات به شکل الکترونیکی نیز گفت: ما در طول حدود ۲۰ سال فعالیت مرکز، انتخابات متعددی را در استان‌ها برگزار کردیم، انتخابات دیگر معمولاً به شیوه دستی برگزار می‌شد همین الان هم سایر کانون هایی که در فضای صنفی فعالیت می‌کنند انتخابات شان عموماً به شیوه دستی و بعضاً به شیوه الکترونیکی برگزار می‌شود اما ما از وزارت کشور درخواست کردیم که دستگاه‌های انتخابات الکترونیکی که برای انتخابات ملی با ضریب امنیت بالا تهیه شده است و سهل ترین روش انتخابات را دارد در اختیارمان قرار دهند و مجری انتخاباتی همان کسانی هستند که از طرف وزارت کشور معرفی شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، این روش منجر می‌شود که نتایج انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر شود و پیش بینی ما این است که بعد از انتخابات با فاصله کمی، همین امروز، نتایج آن منتشر شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور