راهپیمایی اربعین مقدمه تشکیل حکومت جهانی مهدوی است


راهپیمایی اربعین مقدمه تشکیل حکومت جهانی مهدوی است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: راهپیمایی و کنگره عظیم اربعین مقدمه‌ای برای تشکیل حکومت واحد جهانی مهدوی است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان به ضرورت تلاش برای الگوگیری از سیره پیامبر اسلام(ص) تاکید کرد و افزود: سیره عملی، عبادی و اخلاقی پیامبر اسلام، جامع‌ترین و کامل‌ترین الگو است که تمام ابعاد مورد نیاز برای زندگی سعادتمندانه انسان را دارد.

وی به ۲۷ صفر، روز وقف اشاره کرد و اظهار داشت: وقف صدقه جاریه است و همه مردم به نوعی از عایدات وقف بهره‌مند هستند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: امروز مسئولان و متولیان امور وقف در کشور تمام تلاش خود را می کنند تا به دقت به نیت های واقفان عمل شود.

وی وقف دسته جمعی را عرصه ای برای ورود همه افراد با هر توان مالی در انجام وقف ذکر کرد و افزود: این نوع وقف فرصت مشارکت آحاد جامعه را در این عمل خداپسندانه فراهم می کند.

وی به ۴ آبان، سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: سیره رهبر کبیر انقلاب اسلامی نشان داد که باید با گفتن حق، استکبار را رسوا کرد.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از سیره حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امام رضا(ع) با تدبیر، حکمت، توطئه های خلیفه عباسی را خنثی و تمدن رضوی که ادامه راه انبیای الهی است را پایه گذاری کرد.

وی به هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ۴۶ هزار دانش آموز برای پاسداری از اسلام و قرآن در جبهه ها حضور یافتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیج، یک برکت برای کشور است، افزود: امروز نوجوانان بسیجی در مساجد نقش آفرین هستند و باید خانواده تلاش کنند تا فرزندانشان، مسجدی شوند.

حجت الاسلام خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دستگیری سر حلقه شبکه ضد انقلاب آمدنیوز قدردانی کرد و گفت: این اقدام موجب شادی دوستان و سردرگمی دشمنان انقلاب شد.

وی به طراحی و ساخت جت آموزشی پیشرفته توسط وزارت دفاع با همکاری ارتش اشاره کرد و گفت: جوانان توانمند کشور با این اقدام، شعار " ما می توانیم" را عملی کردند.

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از ستادهای اربعین و مسئولان و دست اندرکاران این حماسه بزرگ، گفت: امسال هزار نفر از استان زنجان به عنوان خادم به زائران اربعین خدمت رسانی کردند.

وی از دولت، مرجعیت عراق و نیز نیروهای نظامی و انتظامی این کشور، حشد الشعبی و موکب داران عراقی برای فراهم کردن زمینه هر چه با شکوه تر شدن پیاده روی اربعین قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت