زائران اربعین با پیاده روی میلیونی امام حسین(ع) را جهانی کردند


زائران اربعین با پیاده روی میلیونی امام حسین(ع) را جهانی کردند

تبریز - ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: زائران اربعین با رستاخیز حسینی و پیاده‌روی میلیونی علاوه بر همنوایی و همصدایی با حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، امام حسین(ع) را جهانی کردند.

حجت‌الاسلام مهدی عالی در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری با عظمت و باشکوه اربعین حسینی، افزود: در فضای مجازی برخی‌ها با طینت بد و تصورات غلط خود می خواستند پیاده روی حسینی را کم سو نشان داده و اربعین را زیر سئوال ببرند ولی خاصیت عاشورا که خداوند در سنت خود قرار داده است موجب شد تا امام حسین (ع) جهانی شود چراکه امام زمان(عج) جهانی است.

وی اظهار داشت: پیاده‌ روی باشکوه اربعین در کنار اینکه جهانی شده است، انسان‌ساز و جامعه ساز است و زمینه تمدن بزرگ الهی اسلامی تا ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با قدردانی از موکب‌داران، نهادها، مسئولان فردی، دولتی و مردمی که موجب تسهیل در اعزام زائران اربعین حسینی شدند، گفت: در این مراسم مردم و موکب داران عراق نیز با اخلاص هر آنچه را در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته و از زائران حسینی پذیرایی کردند که جای قدردانی از آن ها وجود دارد.

حجت الاسلام عالی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انتخابات در نوع خود مهم است چراکه مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از قوای سه گانه مملکت از رکن های مهم جامعه به حساب می آید.

وی با بیان اینکه به قول امام راحل مجلس شورای اسلامی عصاره مردمی است، یادآوری کرد: این موضوع نشانده جایگاه مجلس شورای اسلامی بوده و باید این جایگاه در اختیار افراد شایسته قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به موضوع شفافیت مالی مسئولان در حاکمیت اسلامی، گفت: مسئولیت به عنوان امانت در اختیار مسئولان بوده و بنابراین مسئولان باید در مورد مسئولیت خود مورد بازخواست عمومی قرار گیرند.

حجت الاسلام عالی، افزود: ساده زیستی از ویژگی های مسئولان در حاکمیت الهی اسلامی بوده و باید محل پول هایی که برخی نمایندگان برای ورود به مجلس هزینه می کنند برای مردم مشخص شود.

وی گفت: مردم وظیفه دارند از باب امر به معروف و نهی از منکر در خصوص شفافیت مالی مسئولان مطالبه گری و بازخواست کنند چراکه شفافیت مالی موجب اعتماد سازی در بین مردم می شود.

حجت الاسلام عالی، با تاکید بر شفافیت مسئولان نظام از رئیس جمهوری، معاونان، وزرا، نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان گفت: ارزش حکومت اسلامی در این است که در جامعه معیشت مردم فراهم شود تا هدف دعوت انبیا که دعوت به توحید است، محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند