پزشک فرمول یک: چارلز لکلرک پتانسیل عصبانی شدن را دارد


فرمول یک ایران – ریکاردو چکارلی پزشک فرمول یک و مدیر اجرایی یک کلینیک کمک یار ذهنی بیان کرده است که از لحاظ روانی به چارلز لکلرک کمک کرده است تا بتواند شرایط ذهنی متناسبی را برای راه یافتن به فرمول یک پیدا کند. چارلز لکلرک از همان دوران نوجوانی خودش تحت نظارت پزشک فرمول یک در یک کلینیک ورزشی در ویارجیو(Viareggio) بود. این کلینیک کارش این است که...

فرمول یک ایران – ریکاردو چکارلی پزشک فرمول یک و مدیر اجرایی یک کلینیک کمک یار ذهنی بیان کرده است که از لحاظ روانی به چارلز لکلرک کمک کرده است تا بتواند شرایط ذهنی متناسبی را برای راه یافتن به فرمول یک پیدا کند.

چارلز لکلرک از همان دوران نوجوانی خودش تحت نظارت پزشک فرمول یک در یک کلینیک ورزشی در ویارجیو(Viareggio) بود. این کلینیک کارش این است که بتواند ورزشکاران را از لحاظ ذهنی برای شرکت در رقابت های خودشان آماده کند، مخصوصا رانندگان فرمول یک. مدیر اجرایی این کلینیک ریکاردو چکارلی بیان کرده است که:

نیکلاس تاد، مدیر چارلز لکلرک وقتیکه او در سن 13 سالگی مشغول مسابقات کارتینگ بود او را پیش من میاورد. به او گفتم که این راننده قدرتمندی است ولی باید ذهن او را بررسی کنم که ببینم آیا از لحاظ ذهنی قدرتمند است به اندازه کافی تا بتواند روز قهرمان جهان بشود؟

پزشک فرمول یک: چارلز لکلرک پتانسیل عصبانی شدن را داردپزشک فرمول یک: چارلز لکلرک پتانسیل عصبانی شدن را دارد چارلز لکلرک

در سری تست هایی که چکارلی از لکلرک و هر ورزشکار دیگری که به او مراجعه می کنند بدین شرح است: تست زمان عکس العمل، میزان تمرکز، ظرفیت بینایی، میزان حافظه و هماهنگی بین ذهن و چشم و برای هر کدام از این تست ها نمره ای بین 1 تا 5 در نظر گرفته شده است. یعنی بیشترین نمره ای که می تواند توسط یک ورزشکار کسب شود نمره 25 است که یه نمره غیرممکنی است برای رسیدن. چکارلی افزود:

چارلز لکلرک توانست نمره 24 را کسب کند نمره ای که تنها دو یا سه نفر از 1000 ورزشکار مراجعه کننده به این کلینیک توانستند کسب کنند. اما در زمان های تمرین با لکلرک متوجه شدیم که پتانسیل عصبانی شدن دارد که در نهایت منجر می شود انرژی خودش را از دست بدهد. چیزی که ما در رادیو تیمی های مختلفی از او دیدیدم مخصوصا سنگاپور و روسیه. او در تمام تست هایی که داشت دوست داشت که پیروز باشد و وقتیکه نمی توانست به پیروزی برسد عصبانی می شد. عصبانیت نشان از انگیزه و انرژی دارد ولی وقتیکه توسط ذهن کنترل نشود مضر است.

چکارلی افزود:

یک راننده عالی راننده ای است که از لحاظ ذهنی آرام باشد و روحیه کشنده ای را داشته باشد. (ما می دانستیم) که چارلز باید آرام تر شود، او تمرین های زیادی را کرد تا بهبود یابد. نکته کلیدی این است که شخص خودش را مورد بررسی قرار دهد و بتواند به اشتباهات خودش اعتراف کند تا بتواند بر آنها غلبه کند.

چکارلی بیان کرده است که لکلرک او را به یاد یک قهرمان تاریخی می اندازد:

در خارج از خودرو او یک انسان فروتن و خوش مشرب است ولی داخل خودرو او بی رحمانه عمل می کند. برای من او به مثال آیرتون سنا می باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟