شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه می‌یابد


شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه می‌یابد

بوشهر- ایرنا- معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با تفاهم‌های انجام شده تلاش می‌شود شمال استان بوشهر با حفظ محیط زیست توسعه یابد.

عیسی کلانتری روز جمعه در بازدید از شمال استان بوشهر افزود: نمی‌خواهیم توسعه شمال این استان به‌گونه‌ای باشد که محیط زیست قربانی توسعه شود و همان تجربه تلخ توسعه عسلویه در منطقه شمال استان بوشهر تکرار شود.

وی بیان کرد: هدف ما از توسعه شمال استان بوشهر تنها توسعه صرف بدون رعایت مسائل زیست محیطی نیست چرا که با قربانی محیط زیست حقوق مردم و نسل آینده پایمال می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در طراحی‌های گذشته خورها و حریم آنها در توسعه دیده شده بود که به صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل شود اما در تجدید نظری که انجام شده همه اینها حذف شده است.

کلانتری اضافه کرد: در زمان حاضر خورها و حریم آنها به‌طور کامل از حریم توسعه بیرون هستند و در آنها اجازه تاسیس اسکله و آبشیرین کن در آینده نیز داده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر این امر رعایت شود و حریم دریاها و خورها رعایت و محیط زیست حفظ شود از نظر ما توسعه شمال استان بلامانع است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه می‌یابد و پالایشگاه‌ها از پروژه حذف می‌شوند.

کلانتری در خصوص مصوبه سفر اسفند سال گذشته رئیس جمهوری مبنی برتشکیل کمیته ملی مقابله با آلودگی عسلویه گفت: این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه است و در دولت مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: با تصویب آن انتظار می‌رود در بودجه سال ۹۹که الان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه است نوبت این طرح خواهد رسید و امید می‌ررود منطقه عسلویه نیز سرو سامان بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان