پیشنهاد غرویان برای برگزاری همه پرسی درباره اف‌ای‌تی‌اف


پیشنهاد غرویان برای برگزاری همه پرسی درباره اف‌ای‌تی‌اف

ایرنا نوشت: حجت الاسلام غرویان گفت: راهی عقلایی تر از این پیشنهاد رئیس جمهوری وجود ندارد. در موضوعاتی مثل آنچه آقای روحانی اشاره کرد مراجعه به نظر مردم بهترین راه است. به قول رئیس جمهور، تا کی می توانیم دعوا کنیم. چهل سال در حال دعوا بر سر مسائل کلان هستیم.

حجت‌الاسلام محسن غرویان، با اشاره با سخنان رئیس جمهوری در هیات دولت گفت: آنچه به عنوان یک اصل و قاعده کلی در اسلام داریم، این است که اسلام از «سلم» گرفته شده و به معنی آرامش و صلح است. پیامبر رحمت للعالمین نامیده شده و از خشم و غضب در موارد استثنایی استفاده می کردند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) با وجود اینکه حکومت زمان را جائر می دانست، ولی از در صلح و مذاکره وارد شد، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) با همه ادیان و انسان ها مناظره و مباحثه می کردند و کافر و مسلمان را از خود نمی راندند چون اسلام دین جاذبه است ولی برخی افراد تندرو می خواهند کارها را با قهر، خشونت، غضب، طرد و بگیر و ببند پیش ببرند و حتی با مسائل دیپلماتیک هم با همین شیوه رفتار می کنند.

وی با بیان اینکه باید از روش ملاطفت، مذاکره، مناظره، گفت‌وگو و مصلحت معطوف به منافع کشور استفاده شود، گفت: امام رضا (ع) با همه مکاتب گفت‌وگو می کرد و کسی را ملعون و نجس نمی دانست. این روش امام رضا (ع) نشان می دهد مذاکره، بحث کردن و نشستن بر روی هر میزی که برای مردم نفع داشته باشد نباید هراسی داشت و شهامتی که رئیس جمهوری در خصوص صلح به آن اشاره کرد مربوط به این خصیصه ائمه بود. امام صادق (ع) هم به چنین شیوه ای عمل می کردند.

این استاد فقه با بیان اینکه باید شهامت این را داشته باشیم که با منطقی قوی و بدون هراس بتوانیم با همه از جمله دشمنان صحبت کنیم، خاطرنشان کرد: شهامت صلح کار کوچکی نیست، نه اینکه بخواهیم از اصول و بنیان های فکری خود دست برداریم ولی باید برای منافع کشور ایثار کنیم و بگوییم حال که منافع ملت اقتضا می کند، قدری با آرامش برخورد کنیم که این خود نوعی ایثار و گذشت است و ایثار، گذشت و ترجیح منافع شخصی به نفع عامه بزرگترین شهامت است.

پیشنهاد غرویان برای برگزاری همه پرسی درباره اف‌ای‌تی‌اف

وی در خصوص معطل ماندن لوایح چهارگانه هم گفت: رئیس جمهوری چند روز قبل هم گفت اقتضای دموکراسی این است که در مسائل کلانی که مراکز تصمیم گیرنده از اتخاذ تصمیم عاجزند باید به رای ملت و صندوق همه پرسی مراجعه کرد.

وی ادامه داد: راهی عقلایی تر از این پیشنهاد رئیس جمهوری وجود ندارد. در موضوعاتی مثل آنچه آقای روحانی اشاره کرد مراجعه به نظر مردم بهترین راه است. به قول رئیس جمهور، تا کی می توانیم دعوا کنیم. چهل سال در حال دعوا بر سر مسائل کلان هستیم.

این مدرس حوزه یادآور شد: اگر دولت، مجلس، قوه قضائیه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی توانند برای این گره ها و مسائل راهی بیابند، عقلایی ترین راه همه پرسی در مورد این موضوعات است که راهی قانونی است.

وی با اشاره به اینکه رهبری همه مسایل را به مراجع ذی صلاحی چون مجمع تشخیص واگذار کرده اند، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ایشان به این مباحث اشراف کامل دارند ولی وقتی مشاهده می کنند بین سران نهادهای تصمیم گیرنده در خصوص موضوعات مورد اشاره اختلاف نظر وجود دارد، نمی خواهند یک تنه و به صورت فردی وارد مسائل شوند.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1314043

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...