30 صادرکننده استان مرکزی در سامانه سنجش تجارت برتر ثبت نام کردند


30 صادرکننده استان مرکزی در سامانه سنجش تجارت برتر ثبت نام کردند

اراک - ایرنا - معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 30 صادرکننده این استان در سامانه سنجش تجارت برتر و ارزیابی و تجلیل صادرکنندگان نمونه نام نویسی کردند.

«جعفر اصغری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تجار و تولیدکنندگان ثبت نام شده در این سامانه بر مبنای شاخص‌های صادرات ارزیابی می شوند و برترین‌ها به مناسبت روز ملی صادرات تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: پرونده‌های این افراد در کمیته‌ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های استان مرکزی بررسی می شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت‌های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی در بخش صادرات، حضور شرکت ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، راه اندازی دفتر فروش یا نمایندگی در کشورهای مختلف، دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی و عضویت در تشکل‌های صادراتی ملی و استانی از شاخص های انتخاب صادرکنندگان برتر این استان است.

اصغری بیان کرد: ۲۹ مهرماه به عنوان روز ملی صادرات نام‌گذاری شده اما به دلیل تقارن این روز با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه‌های محرم و صفر، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی در نیمه نخست آذرماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شناسایی صادرکنندگان فعال و تشویق این قشر از جامعه به ادامه فعالیت، معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان به اقشار مختلف جامعه و ارایه الگوهای مناسب برای گسترش فعالیت صادراتی مهمترین هدف تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی توضیح داد: آدرس سامانه سنجش تجارت برتر http://nemoonesh.top.ir است که متقاضیان باید به این سامانه مراجعه و پس از انجام فرآیند ثبت نام کد رهگیری خود را دریافت کنند.
بیش از۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار حدود ۲۵۰ واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق