احتمال ورود مجلس به تمدید قانون ارتقای سلامت نظام اداری


احتمال ورود مجلس به تمدید قانون ارتقای سلامت نظام اداری

خبرگزاری آریا- در صورت ارائه نشدن لایحه تمدید قانون ارتقای سلامت نظام اداری از سوی دولت، مجلس این قانون را با طرحی تمدید می‌کند.

احتمال ورود مجلس به تمدید قانون ارتقای سلامت نظام اداری
خبرگزاری آریا- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: در صورت ارائه نشدن لایحه تمدید قانون ارتقای سلامت نظام اداری از سوی دولت، مجلس این قانون را با طرحی تمدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای اسدالله عباسی با اشاره به اتمام دوره آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری که در سال 94 برای دومین بار به مدت 3 سال تمدید شده بود، گفت: برخی قوانین آزمایشی باید طی فرایندی بعد از اصلاح ایرادات و اشکالات آن به قانون دائمی تبدیل شود.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت دائمی شدن قانون ارتقای سلامت نظام اداری، افزود: لازم است مفادی از قانون فعلی که تأثیرگذار بوده تقویت شود و آن دسته از موادی که اجرایی نشده و یا ضعیف اجرا می‌شود از آن حذف شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت باید قانون جدید را در قالب یک لایحه به مجلس ارائه کند، گفت: در حال حاضر در نظام سلامت اداری با مشکلاتی روبرو هستیم که هرچه سریع‌تر این قانون باید تمدید شده و یا دائمی شود.
آقای عباسی در ادامه به لایحه دیگری تحت عنوان لایحه «مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری- مالی» که اخیرا در هیئت دولت به تصویب رسیده است، اشاره کرد و افزود: اگر تمام موارد موجود در قانون ارتقای سلامت نظام اداری در لایحه جدید وجود داشته باشد، می‌تواند بعد از تصویب در مجلس، قانون قبلی را ملغی کرد، اما در حال حاضر باید تکلیف قانون فعلی مشخص شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به درخواست رئیس قوه قضاییه از مجلس برای تمدید قانون ارتقای سلامت نظام اداری، گفت: ما این درخواست را از دولت داشته ایم که درباره تمدید قانون فعلی لایحه به مجلس ارائه کند و در صورت عدم ارائه آن، مجلس برای تمدید آن ورود می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد