هیوندای شروع به تست خودروی جدید کنا N در نوربرگ رینگ کرده و ما هم توانستهایم برای اولین بار این کراس اوور تازهنفس را رؤیت کنیم.
این پروتوتایپ از همان بدنهی کنای درونسوز استفاده کرده اما تفاوتهای کلیدی آن به مواردی همچون رینگهای i30 N، ترمزهای بزرگتر و اینترکولر پشت سپر جلو مربوط میشود.
آخرین باری که دربارهی کنا N صحبت کردیم به این نکته اشاره کرده بودیم که هیوندای به دنبال استفاده از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی مدل i30 N در زیر کاپوت کنا N خواهد بود. باور بر این است که این پیشرانه قدرت 246 اسب بخاری خود را از طریق گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ ها انتقال خواهد داد.
شاید عرضهی فولکسواگن T-Roc R باعث شود هیوندای نسخهی قویتر 271 اسب بخاری از همان پیشرانه را روی کنا N نصب نماید اما خب هنوز چیزی بهصورت رسمی مشخص نیست. نیروی پیشرانه منحصراً به چرخ های جلو منتقل خواهد شد اما این در حالی است که نسخهی پرچمدار 175 اسب بخاری فعلی با سیستم چهار چرخ محرک عرضه میشود.
شاسیبلند هیوندای کنا N هم با قطعات مشترک بیشتری با i30 N ارتقا خواهد یافت اما خب تنظیمات خاص خودش را برای سیستم تعلیق و فرمان خواهد داشت. بدنه هم جذابیت و ابهت بیشتری داشته و از سپرهای جلو و عقب جدید، رکابهای جانبی متفاوت، اسپویلر عقب و البته رینگ و لاستیکهای بزرگتر برخوردار میباشد.
هیوندای کنا N تنها یکی از محصولاتی است که کرهایها برای بازار تدارک دیدهاند. دیگر مدل این خانواده i20 N هاچبک است که اوایل سال 2020 و به عنوان رقیب فورد فیستا ST و فولکسواگن پولو GTI تولید خواهد شد.
هیوندای کنا N را اندکی پس از i20 N تولید خواهد نمود تا وارد بازار محدود کراس اوورهای ساب کامپکت اسپورت در اواسط سال 2020 شود.