فعالیت‌های کانون امام صادق (ع ) عنبرآباد با رویکرد مهارت‌آموزی و کمک به نیازمندان


فعالیت‌های کانون امام صادق (ع ) عنبرآباد با رویکرد مهارت‌آموزی و کمک به نیازمندان

کانون فرهنگی هنری امام صادق (ع ) مسجد جامع عنبرآباد یکی از کانون های مساجد فعال در جنوب کرمان است که فعالیت های مسجد محور خود را با رویکرد مهارت آموزی و کمک به نیازمندان انجام می دهد.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: مساجد همواره به عنوان مقدس‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه اسلام تاثیر بسزایی در ترویج و تحکیم باورهای دینی در جامعه داشته اند.
فضای معنوی و فرهنگی مساجد می تواند زمینه تربیت نیروهای هنرمند متعهد و پایبند به ارزش های اسلامی را فراهم کند و در این بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انجام فعالیت های فرهنگی هنری مسجد محور خود، جاذبه ای را در کودکان، نوجوانان و جوانان نسبت به حضور و مشارکت آنها در فعالیت های مسجد به وجود می آوردند که به دنبال آن موجب رونق فعالیت های فرهنگی مساجد می شود.
جنوب کرمان متشکل از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه گنج و منوجان است.
از زمان استقرار ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تا به امروز تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در این نقطه از کشور به ۴۹۱ کانون فرهنگی هنری افزایش یافته است و این کانون ها همچنان در حال انجام فعالیت های مسجد محور خود هستند.
کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام مسجد جامع شهر عنبرآباد یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال مساجد در جنوب کرمان است که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان راه اندازی شد.
این کانون فرهنگی هنری در طول سال با اجرای برنامه های متعدد در حوزه های فرهنگی و هنری در جذب کودکان، نوجوانان و جوانان و غنی سازی اوقات فراغت آنها تلاش می کند.

کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام از ابتدای تاسیس تاکنون فعالیت های مسجد محور خود را با رویکرد برگزاری دوره های مهارت آموزی و کمک به نیازمندان انجام می دهد.

خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب در خصوص آشنایی بیشتر با فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام با مدیر این کانون گفت و گو کرد.
«محبوبه جبالبارزی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، گفت: از زمان تاسیس این کانون فرهنگی هنری تاکنون به منظور غنی سازی اوقات فراغت و نیز در راستای مهارت آموزی و فراهم شدن زمینه اشتغال بانوان، دوره های آموزشی قالی بافی، خیاطی، گلسازی، نمد دوزی را برگزار کردیم که البته دوره آموزش خیاطی شامل ۲ دوره مقدماتی و یک دوره تکمیلی است که تا تابستان آتی ادامه دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، افزود: این دوره های آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای برگزار می شود و در پایان دوره، گواهی مهارت به شرکت کنندگان اعطا می شود.
وی، ادامه داد: با برگزاری دوره های آموزشی قالی بافی و نمد دوزی تاکنون زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر از اعضای این کانون فرهنگی هنری فراهم شده است.
جبالبارزی، در این خصوص، ابراز داشت: تعدادی از این بانوان کارگاه کوچک قالی بافی در منازل خود راه اندازی کردند و تعدادی با بازاریابی در فضای مجازی کیف و سرویس آشپزخانه نمدی دست ساز خود را به فروش می رسانند.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، بیان داشت: قبل از آغاز سال نو لوازم و وسایل سفره هفت سین را تهیه کردیم و چندین سفره هفت سین درست کردیم و با فروش آنها به خانواده های نیازمند کمک کردیم.

وی، اظهار داشت: از دیگر فعالیت های مسجد محور این کانون فرهنگی هنری، برگزاری کلاس های ورزشی از جمله فوتبال و تکواندو و نیز برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام، اخلاق ویژه تمامی گروه های سنی است.
جبالبارزی، با بیان این مطلب که به مناسبت های مختلف ویژه برنامه هایی را اجرا می کنیم، اظهار داشت: در هفته عفاف و حجاب با همکاری اعضای کانون، نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع عفاف و حجاب را برگزار کردیم و در هفته دفاع مقدس نیز نمایشگاه نمادینی از آثار شهدا و ایستگاه صلواتی راه اندازی کردیم.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، بیان داشت: یکی از برنامه هایی که امسال هم زمان با روز جهانی کودک اجرا کردیم، بازدید کودکان از کلینیک دامپزشکی بود که جذابیت خاصی برای کودکان داشت.
وی، ابراز داشت: در دهه اول محرم با همکاری بسیج خواهران به منظور کمک به نیازمندان اردوی جهادی برگزار کردیم.
جبالبارزی، ادامه داد: از آنجایی که دست مزد کارگر ساده ۱۰۰ هزار تومان است و خانواده های بی سرپرست برای جمع آوری محصول خرما توان پرداخت مزد کارگر را نداشتند بنابراین هم زمان با فصل برداشت خرما، با راه اندازی این اردوی جهادی ۷ روزه به کمک خانواده های بی سرپرست و مستمند رفتیم و در جمع آوری محصول خرما به آنها کمک کردیم تا مجبور نباشند بخشی از پول اندکی که از فروش خرما به دست می آوردند را هزینه پرداخت مزد کارگر کنند.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، عنوان داشت: در دهه اول محرم پویش کمک به ایتام را راه اندازی کردیم و از طریق کمیته امداد توانستیم افراد بی‌سرپرست را شناسایی کرده و به لطف خداوند و با پیگیری های زیاد موفق شدیم ۵۰ خَیر را جهت سرپرستی ۵۰ نفر از ایتام هماهنگ و همراه کنیم.
وی، بیان داشت: در دهه دوم محرم، علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، کلاس نقاشی و شعرخوانی ویژه کودکان را برگزار کردیم.
جبالبارزی، افزود: یکی دیگر از فعالیت های این کانون در دهه دوم محرم، کمک به موکب شهدای عنبرآباد به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلا بود که در همین راستا با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، خرما جمع آوری و مربا تهیه کردیم.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: هم زمان با اربعین با همکاری بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام ایستگاه صلواتی راه اندازی کردیم.
وی، اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت های این کانون در روز اربعین، قرائت سوره یاسین به همراه پیاده روی ویژه جاماندگان اربعین حسینی از چهار راه مسجد جامع عنبرآباد به سمت مسجد حضرت زهرا سلام الله علیها بود و در پایان عزاداران مهمان سفره اهل بیت علیهم السلام بودند.
جبالبارزی، بیان داشت: از آنجایی که در آستانه سال روز وفات حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا علیه السلام هستیم بنابراین در حال تدارک ویژه برنامه هایی به همین مناسبت ها هستیم.
گفتنی است؛ مساجد به دلیل این که پایگاه معنوی هستند می توانند در شخصیت سازی و جامعه سازی نسل جوان و نوجوان نقش داشته باشند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز می توانند به کشف و شکوفایی استعدادهای نسل فردای ما کمک کنند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر