دیدار ریابکوف و عراقچی و تأکید بر حفظ برجام+عکس


معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در دیدار و گفت‌ وگو با یکدیگر بر حفظ توافق هسته‌ای موسوم به برجام تأکید کردند.

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای با اشاره به دیدار «سرگئی ریابکوف» و «سیدعباس عراقچی» اعلام کرد: در این نشست، دو طرف به تبادل نظر درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص نحوه حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بار دیگر بر پایبندی خود به اجرای کامل این توافق با رعایت دقیق تعهدات آن، البته با در نظر گرفتن تعادل منافع و اصل اجرای متقابل که برنامه عملیاتی بر اساس آن بنا شده، تأکید کردند.

دیدار ریابکوف و عراقچی و تأکید بر حفظ برجام+عکس

در این دیدار، در خصوص اوضاع خلیج فارس نیز گفت‌ وگو شد و معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه، حمایت از ابتکارات و اقدامات سازنده و صادقانه با هدف جلوگیری از تشدید تنش‌ها را ابراز داشتند.

دوشنبه گذشته «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد که ایران شاهد «اقدام ویژه‌ای از سوی کشورهای باقیمانده در برجام باشد» و گفت: در غیر این صورت آماده برداشتن گام چهارم هستیم.

وی درباره آخرین تحولات مربوط به اجرای گام چهارم تصریح کرد: گام چهارم طراحی شده است. برخی موارد که از سوی سازمان انرژی اتمی اعلام شد، شامل همین مسائل است. موارد دیگری هم است که در مرحله تصمیم‌گیری است. امیدواریم کار به مرحله چهارم نکشد و شاهد قدم و تحولات ویژه‌ای از سوی کشورهای باقی‌مانده در برجام باشیم وگرنه ایران آماده برداشتن گام چهارم است.

موسوی همچنین درباره طرح مشترک فرانسه و ژاپن به ایران برای اجرای کامل برجام بیان کرد: این همان طرح قبلی است که تاکنون بی‌نتیجه مانده است. ما جمع زدن ارقام را درک نمی‌کنیم. طرح مشابهی هم از سوی ژاپنی‌ها ارائه شده بود که می‌توانست کمک‌کننده باشد. من از طرح جدید اطلاعی جدیدی ندارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها