اردوغان: آمریکا فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه را تحویل دهد


اردوغان: آمریکا فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه را تحویل دهد

رجب طیب اردوغان اعلام کرد ترکیه خواستار استرداد فرمانده نیرو‌های دموکرات کرد سوریه از سوی واشنگتن به آنکاراست.

اردوغان: آمریکا فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه را تحویل دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: وزارت دادگستری ترکیه از واشنگتن درخواست خواهد کرد تا مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه را تحویل آنکارا دهد.

اردوغان افزود: خشم خود را از تبادل پیام درباره مظلوم عبدی به ترامپ ابراز کردیم و او نتوانست در این مورد چیزی بگوید.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: ۱۳ نوامبر در واشنگتن با ترامپ دیدار خواهم کرد.

وی تصریح کرد آمریکایی ها به ما می گویند ما به عین العرب وارد نشویم اما روس ها می گویند وارد شویم؛ ما طبق تحولات تصمیم خود را خواهیم گرفت.

اردوغان افزود: اگر همکاری سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه نبود ادلب به دریاچه ای از خون تبدیل می شد.

اردوغان همچنین در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «تی‌آر‌تی»، آمریکا و متحدانش را به تعامل با تروریست‌ها متهم کرد. او گفت: «برخی از کشور‌های عضو ناتو به گروه‌های تروریستی YPG (یگان‌های مدافع خلق) و PKK (حزب کارگران کردستان) ترکیه سلاح رسانده‌اند. طبق بند ۵ ناتو ما باید از همدیگر محافظت کنیم، اما آمریکا برای گروه‌های تروریستی کامیون ارسال کرده است.» ترکیه این دو گروه را تروریستی می‌داند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «آنکارا با تروریست‌ها سر میز مذاکره نمی‌نشیند.» او همچنین گفت توافق آتش‌بس حاصل‌شده در شمال سوریه با آمریکا بوده است، نه با نیروهای کُرد.

اردوغان تصریح کرد ترکیه با روسیه توافق کرده است یک منطقه مشاهده در بخش شمال غربی منبج در سوریه برای حفاظت از این منطقه ایجاد کند. مساحت این منطقه ۵ در ۱۹ کیلومتر خواهد بود و مانند یک ایستگاه مشاهده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته