بیش 14 هزار زندانی در سوریه در اثر شکنجه جان باخته اند


بر اساس یک گزارش که از سوی کمیسیون حقوق بشر سوریه به منتشر شد آمده است که حکومت سوریه دست‌کم 72 شیوه شکنجه را علیه زندانیان خود در زندان‌های مختلف این کشور در طول جنگ سوریه اعمال کرده است که این شکنجه‌ها باعث مرگ بیش از 14 هزار زندانی شده است. در این گزارش همچنان آمده است که شکنجه‌ها از سوزاندن پوست بدن با آب جوش و قطع کردن بخش‌هایی از...

بیش 14 هزار زندانی در سوریه در اثر شکنجه جان باخته اند

بر اساس یک گزارش که از سوی کمیسیون حقوق بشر سوریه به منتشر شد آمده است که حکومت سوریه دست‌کم ۷۲ شیوه شکنجه را علیه زندانیان خود در زندان‌های مختلف این کشور در طول جنگ سوریه اعمال کرده است که این شکنجه‌ها باعث مرگ بیش از ۱۴ هزار زندانی شده است.

در این گزارش همچنان آمده است که شکنجه‌ها از سوزاندن پوست بدن با آب جوش و قطع کردن بخش‌هایی از بدن، تا تجاوز و اجازه دادن به دکتران تازه‌کار برای استفاده از زندانیان در تمرین های جراحی و دیگر خشونت‌های جنسی را نیز شامل می‌شود.

همچنان شیوه دیگر این شکنجه ها قرار دادن زندانیانی که به مرحله جنون رسیده‌ بودند، در کنار زندانیان سالم در یک سلول بوده است.

برخی از زندانیانی که از شکنجه‌های حکومت سوریه جان سالم به در برده‌اند، به شبکه حقوق بشر سوریه گفته‌اند که بودن در کنار این دسته از زندانیان که اغلب هذیان می‌گفته یا به شکل عصبی گریه می‌کردند، «بدتر از شکنجه‌های جسمی» بوده است.

تحقیقی که شبکه حقوق بشر سوریه درباره اعمال شکنجه در زندان‌های سوریه انجام داده، از ماه مارچ ۲۰۱۱ تا سپتامبر ۲۰۱۹ را شامل می‌شود.

بر اساس گزارش این سازمان، در این فاصله، ۱۴ هزار و ۱۳۱ زندانی از جمله ۱۷۳ کودک و ۴۵ زن بر اثر شکنجه به دست نیروهای حکومت سوریه جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس آمار کمیسیون حقوق بشر سوریه، در طی ۹ سال جنگ داخلی در سوریه، نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم این کشور بازداشت یا زندانی شده‌اند و تخمین زده می‌شود دست‌کم ۱۲۷ هزار نفر یا مرده‌اند یا هنوز در این زندان‌ها به سر می‌برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته