پیشرفت فیزیکی 94 درصدی اولین خانه جوان خراسان رضوی در گناباد


رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: اولین خانه جوان استان خراسان رضوی به مساحت 750 متر مربع و با پیشرفت فیزیکی 94 درصد تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا محمدعلی امینی در نشست خبری که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون برای این خانه جوان یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده که پس از تجهیز و بهره‌برداری، کمیته‌ها و سمن‌های جوانان و تعدادی از هیئت‌های ورزشی در آنجا مستقر خواهند شد؛ ضمنا مکان مناسبی برای برگزاری جلسات جوانان و انجام کارهای فرهنگی نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: با هدف دانش‌افزایی ورزشکاران گنابادی، دوره‌های آموزشی مختلفی را برای این عزیزان برگزار نموده‌ایم بنابراین پیگیر این هستیم که این دوره‌ها را با بهره‌گیری از اساتید مجرب کشوری برگزار نماییم؛ چرا که معتقدیم هر چه این دوره‌ها بیشتر برگزار گردد کیفیت ورزش این شهرستان نیز بیشتر می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد بیان کرد: تاکنون خیران در زمینه زیرساخت‌های ورزشی مشارکت داشته‌اند وبنابراین گناباد، شهرستان برتر استان در جذب خیران بوده است.

امینی افزود: هم اکنون دو سالن ورزشی با مشارکت در روستاهای باغ آسیا و سنو در حال ساخت بوده که امیدواریم تا سال 99 به بهره‌برداری برسد؛ همچنین چمن مصنوعی روستاهای گیسور و نوده پشنگ با اعتبار بیش از 500 میلیون تومان به زودی پهن خواهد شد. مکان مورد نیاز این سالن‌ها و این زمین‌ها و انجام مراحل مقدماتی توسط مردم و دهیاری‌ها انجام شده است.

بهره‌برداری از سومین گود باستانی استاندارد خراسان رضوی در آینده نزدیک

وی ادامه داد: سومین گود باستانی استاندارد استان خراسان رضوی در روستای بیلند گناباد در حال احداث است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان برای این گود هزینه شده که تنها حدود 200 میلیون تومان توسط این اداره واریز گردیده و بقیه توسط مردم و دهیاری این روستا هزینه شده است.

وی با اشاره به تجهیز و افتتاح 10 خانه ورزش در روستاهای گناباد، عنوان کرد: اولین زمین والیبال و فوتبال ساحلی در روستای مند این شهرستان احداث گردیده و مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته است.

گناباد دارای اولین خانه اختصاصی تکواندو در استان

امینی با بیان اینکه گناباد دارای اولین خانه اختصاصی تکواندو در استان است، اضافه کرد: تاکنون هشت تخته تشک کشتی و َسه تاتامی در سالن‌های این شهرستان پهن گردیده و همچنین کف‌پوش سالن‌های حجاب و نوقاب نیز با هزینه‌ای در حدود 240 میلیون تومان تعویض شده است.

وی به موافقت اداره کل ورزش و جوانان با احداث جاده سلامت در گناباد اشاره کرد و افزود: برای احداث این جاده به طول بیش از سه کیلومتر در مجموعه ورزشی آزادی نزدیک 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده که این جاده در ارتقای ورزش همگانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کسب 65 مدال توسط ورزشکاران گنابادی

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: در یک سال گذشته 65 مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات استانی، کشوری و بین‌المللی توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شده که بیشترین آن‌ها مربوط به رشته تکواندو است.

وی به فعالیت 26 رشته ورزشی در گناباد اشاره و بیان کرد: این شهرستان توانسته برای اولین بار در مسابقات بومی محلی شرق کشور در دو بخش آقایان و خانم‌ها مقام اول را از آن خود کند.

امینی گفت: برای برگزاری طرح پنجشنبه‌های شاد ویژه دختران در مدارس گناباد، تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش این شهرستان به امضا رسیده که هدف از این طرح استعدادیابی و ایجاد روحیه سلامت و شادابی در دختران بوده است.

فعالیت هشت باشگاه اسب سواری در گناباد

وی صنعت اسب سواری را یک صنعت درآمدزا دانست و اظهار کرد: تاکنون هشت باشگاه اسب سواری در گناباد راه‌اندازی گردیده که اتفاق بزرگی برای این رشته ورزشی بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد افزود: بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی اسب سواری جنوب خراسان رضوی نیز توسط بخش خصوصی در گناباد در حال احداث بوده که تاکنون بالغ بر دو میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: برای احداث پیست استاندارد اسب سواری در گناباد باید زمینی از طرف منابع طبیعی واگذار گردد که تاکنون این سازمان همکاری نکرده بنابراین پس از تعیین زمین مناسب، کار احداث این پیست آغاز خواهد شد.

امینی عنوان کرد: اعتبار ایجاد دیواره صخره‌نوردی نیز در گناباد جذب شده که پس از تعیین مکان مناسب، کار احداث آن آغاز خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه زمین چمن طبیعی بیدخت به دلیل قرار گرفتن بر روی مسیر قنات نشست کرده و بهسازی آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

چهار برابر شدن درآمد اداره ورزش و جوانان گناباد

وی با اشاره به چهاربرابر شدن درآمد این اداره نسبت به دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: درآمد این اداره در سال قبلا حدود 30 میلیون تومان بوده که هم اکنون به 120 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد در پایان ابراز کرد: تاکنون از لحاظ زیرساخت ها بودجه خوبی به این اداره اختصاص یافته ولی از لحاظ هزینه های جاری با مشکل جدی مواجه هستیم؛ بنابراین به ورود اسپانسر در حوزه ورزش نیاز داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا