ورود رئیس جمهور کشورمان به باکو


ورود رئیس جمهور کشورمان به باکو

آقای روحانی به دعوت الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهدها به باکو سفر کرده است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو ؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران در صدر هئیتی با استقبال "شاهین مصطفی اف" معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، سفیر ایران در باکو و جمعی از دیپلمات‌های ایرانی وارد فرودگاه باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.
آقای حسن روحانی به دعوت الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان برای شرکت در هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهدها به باکو سفر کرده است. اجلاس سران و نخست وزیران کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهد سوم و چهارم آبان ماه جاری در باکو برگزار می‌شود.
رئیس جمهوری کشورمان علاوه بر حضور و سخنرانی در اجلاس سران این جنبش با "الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان هم دیدار و گفتگو خواهد کرد.
در حاشیه این اجلاس آقای رئیس جمهور همچنین دیدار‌های دوجانبه با سران برخی کشور‌های حاضر در این اجلاس خواهد داشت. در این سفر رئیس جمهور کشورمان را "فرهاد دژپسند" وزیر امور اقتصادی و دارایی، "رضا اردکانیان" وزیر نیرو و "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی و همچنین "محمود واعظی" رئیس دفتر ریاست جمهوری اسلامی ایران همراهی می‌کنند.
آقای "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان هم از دو روز پیش برای شرکت و سخنرانی در نشست وزرای امور خارجه این اجلاس در باکو بسر می‌برد.
این اجلاس با حضور سران و نخست وزیران ۶۰ کشور و نیز مقامات ۱۵۸ کشور و نهاد‌های بین المللی برگزار خواهد شد. قبل از اجلاس سران، نشست‌های کارشناسان ارشد و نیز وزیران امور خارجه کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهد در باکو برگزار و در این نشست‌ها پیش نویس سند نهایی و اعلامیه مشترک اجلاس سران بررسی و بازنگری شد.
در هجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشور‌های عضو این جنبش ریاست دوره‌ای از کشور ونزوئلا به جمهوری آذربایجان واگذار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش