گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل، پای چوبه دار در سلماس


گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل، پای چوبه دار در سلماس

با گذشت اولیای دم یک پرونده قتل، زندانی محکوم به قصاص پای چوبه دار در سلماس فرصت زندگی دوباره یافت.

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل، پای چوبه دار در سلماس

با گذشت اولیای دم، زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل ۳ سال حبس در آستانه اجرای حکم قصاص از پای چوبه دار در زندان سلماس نجات یافت و گذشت اولیای دم حیاتی دوباره به این فرد بخشید.

اکبرنژاد،رئیس زندان سلماس در جمع خبرنگاران با قدردانی از این حرکت انسان دوستانه اولیای دم که در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام شد، اظهارکرد: این گونه رفتارها الگوپذیری از منش کریمانه اهل بیت(ع) است.

وی افزود: پس از صدور حکم قصاص قاتل در شعبه یک دادگاه کیفری خوی و تأیید از سوی دیوان‌ عالی کشور، حکم در ۲۸ مهرماه در مرحله اجرا بود که با توجه به احساس ندامت و اظهار پشیمانی و در نهایت حسن خلقی که زندانی در طول حبس از خود نشان داده بود، بر آن شدیم تا با وساطت اعضای کارگروه صلح و سازش‌، خیرین و ریش سفیدان سلماس از شاکی پرونده درخواست گذشت کنیم که این امر تحقق یافت.

اولیای دم نیز هدف از گذشت را تأسی از رفتار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و بیان کرد: همان گونه که امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا نثار کرد، خواستیم با گذشت از حق خود، از فیوضات این ماه عزیز بهره‌مند شده و ایثار را سرلوحه و الگوی خود قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن