پنج روایت از سیاستمداری که امروز متولد شد


پنج روایت از سیاستمداری که امروز متولد شد

محمد سروش‌محلاتی، محسن اسماعیلی، محسن پاک آیین، محمد مهاجری و سعید مستغاثی، روایت‌ هایی از نگاه و دیدارهای خود با شهید دکتر بهشتی در خبرآنلاین منتشر کرده اند.

امروز دوم آبان ماه، مردی متولد شد که نمونه تمام عیار یک سیاستمدار با اخلاق و متفکری سیاسی اندیش بود. فقیهی آشنا به مقتضیات زمان بود. روحانی‌ای جهان‌دیده آداب‌دان بود. مبارزی فعال و انقلابی ای اعتدالگرای بود. بزرگان را همانگونه تکریم می کرد که مردم عامه را. در دلجویی و ارتباط صمیمانه با جوانان همانگونه پیشتاز بود که در ارتباط با نزدیکان و خانواده خودش.
مخالفان و منتقدان را دشنام نمی داد و در ارتباط با آنان همچون همفکران و هم مسلکان، برخوردی اخلاق مدارانه داشت. اهل گفت وگو بود و عشق و عقل هردو همپای هم در ارتباطش با همگان پیدا بود.
درباره او بسیار گفته اند و بسیار نوشته اند. حیف که مثل و مانندش در میان حوزه های علمیه یافت نمی شود.

پنج روایت از سیاستمداری که امروز متولد شد

این مجموعه به بهانه دوم آبان، سالروز تولد دکتر سیدمحمد بهشتی مروری دارد به پنج یادداشتی که در گروه نخبگان خبرآنلاین درباره شخصیت شهید بهشتی منتشر شده است:

محمد سروش محلاتی، فقیه و پژوهشگری ست که تبار فکری اش به مرحوم مطهری و بهشتی بازمی گردد، او به نکته ای درباره شورای نگهبان شهید بهشتی اشاره کرده است: آیا شورای نگهبان جنتی، همان شورای نگهبان بهشتی است؟

محسن اسماعیلی، استاد دانشگاه تهران و دکترای حقوق خصوصی دانشگاه تربیت مدرس در یادداشتی به خاطره ناراحتی اش در دیداری اشاره کرده که دکتر بهشتی گفته است: هفته بعد، همین موقع بیا و....

محسن پاک آیین، سفیر اسبق ایران در آذربایجان، در یادداشتی خاطره ای از حجت الاسلام حسن سعادتی از شهدای هفتم تیر در جلسه ای حول محور ریشه اختلافات شهید بهشتی با بنی صدر نوشته است: آیا بنی صدر برحق است یا آیت الله بهشتی؟

محمد مهاجری، روزنامه نگار و فعال سیاسی، در یادداشتی از خاطره خود از سخنرانی شهید بهشتی در مسجد آذرباجانی های بازار تهران نوشته است. جلسه ای که در آن شهید بهشتی درباره مذاکره با دشمن و دیدار با ژنرال هایزر پاسخ می گوید.

سعید مستغاثی، روزنامه نگار و فعال فرهنگی، در مطلبی مجموعه از اسناد را منتشر کرده و به نقل از اسناد ساواک آورده است: دکتر بهشتی، مغز گردانندگان فعالیت های خمینی در ایران است

پنج روایت از سیاستمداری که امروز متولد شد

روزها بهانه اند تا یاد آن بزرگ مرد را در انبوه ستیزها و غفلت های روزگارمان باید گرامی بداریم.

/6262

کد خبر 1313710

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !