سوره نصر؛ مایه آرامش در مسابقات تکواندو


سوره نصر؛ مایه آرامش در مسابقات تکواندو

فعالیت‌های قرآنی ـ نوجوان ورزشکار قرآنی زمانی که به لیگ کشوری اعزام شده بود وزن مناسب را برای شرکت در مسابقات نداشته اما با خواندن این آیات آرامش قلبی خود را حفظ کرد و با تمرین و توکل وزن مورد نیاز را به دست آورد و به مسابقات راه یافت.

سوره نصر؛ مایه آرامش در مسابقات تکواندو

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اسلام برنامه جامعی برای سلامت انسان در همه ابعاد روحی و جسمی دارد؛ اسلام همچنین دستورات و توصیه‌هایی دارد که در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع) بیان شده است و ضمن اینکه انسان‌ها را از هرگونه آسیب رساندن به بدن خود، نهی می‌کند بر پاکیزه بودن خوراک، پرهیز از پرخوری، اهمیت نعمت خواب نیز تأکید دارد؛

ضمن اینکه اسلام توصیه‌هایی نیز در خصوص اهمیت ورزش دارد که مجموعه این آموزه‌ها، مسئولیت مسلمانان برای حفظ سلامتی و تندرستی خود را نسبت به بقیه، دوچندان می‌کند.

فاطمه‌زهرا محمدپور فرزند دوم یک خانواده پنج نفری، دانش‌آموز کلاس هفتم با 12 سال سن است که در چند زمینه تحصیلی، ورزشی و قرآنی ممتاز و دارای مقام و مدال است.

وی در رشته تکواندو دارای دان یک و در شرف دریافت دان دوم این رشته ورزشی است و در زمینه قرآن در رشته ترتیل در مسابقات مختلف شرکت کرده و رتبه‌های برتر استانی را از آن خود کرده است؛ وی همچنین در زمینه حفظ قرآن کریم فعال است و تا کنون یک جزء را حفظ کرده است.

فاطمه‌زهرا در درس‌هایش نیز موفق است و همه نمرات توصیفی‌اش را با درجه «خیلی خوب» تمام کرده است.

این دانش‌آموز نمونه یادگیری قرآن را ازهشت سالگی و از سر علاقه خود با تلاوت قرآن و در مؤسسه اهل بیت(ع) شهرکرد آغاز کرد و اکنون در مؤسسه «نسیم وحی» مشغول یادگیری ترتیل است، ضمن اینکه حفظ قرآن را در منزل و به کمک خواهر بزرگ‌ترش «مریم» که او نیز در این زمینه فعالیت می‌کند، آموزش می‌بیند.

سوره نصر؛ مایه آرامش در مسابقات تکواندو

این دختر نوجوان برنامه‌ریزی دقیق و منظم را راز موفقیت خود می‌داند، مریم، خواهر 19 او نیز که در رشته تکواندو و قرآن فعالیت می‌کند مشوق اصلی و مدیر برنامه‌های فاطمه‌زهرا است به گونه‌ای که اصرارهای مریم سبب گرایش فاطمه‌زهرا به ورزش شد هرچند که او در ابتدا به ورزش علاقه خاصی نداشت.

اکنون فاطمه‌زهرا قصد دارد رشته تکواندو را تا قهرمانی و رسیدن به تیم ملی دنبال کند و قرآن را نیز تا حافظ کل شدن پیش ببرد.

فاطمه‌زهرا در زمینه تلاش و کوشش، الگوی دوستان و همکلاسی‌هایش قرار گرفته است و در طول یک سال تحصیلی حدود 10 نفر از دوستانش به واسطه او جذب کلاس‌های قرآنی شدند.

این دختر تلاش‌گر آرزوی تحقق نیافته‌ای ندارد و هرچه را که خواسته با تلاش و کوشش به دست آورده است و اکنون نیز در آرزوی حافظ کل شدن و ورود به تیم ملی تکواندو به تلاشش ادامه می‌دهد.

سوره نصر وآیت‌الکرسی برای این ورزشکار جوان در صحنه‌های مبارزه آرامش را به ارمغان آورده است و به گفته خودش؛ زمانی که به لیگ کشوری اعزام شده بود وزن مناسب را برای شرکت در مسابقات نداشت اما با خواندن این آیات آرامش قلبی خود را حفظ کرد و با تمرین و توکل، وزن مورد نیاز را به دست آورد و به مسابقات راه یافت.

سوره نصر؛ مایه آرامش در مسابقات تکواندو

همزمان نبودن مسابقات ورزشی با ایام سال تحصیلی یکی از فرصت‌هایی است که این نوجوان قرآنی داشته است و همین امر سبب شده تا به دلیل شرکت در مسابقات و تمرین، از درس عقب نماند و البته به خاطر داشتن مدال‌های بسیار در مدرسه مورد تشویق نیز قرار گرافته است.

این ورزشکار جوان از امکانات موجود استان گله‌مند است و می‌گوید: همرزمانمان از استان‌های دیگر امکانات بهتری از جمله سالن بدن‌سازی مخصوص، خانه تکواندو و ... دارند اما ما حتی یک سالن بدن‌سازی ساده هم در سالن تمرینمان نداریم و سالن تمرین با سالن بدن‌سازی‌ فاصله زیادی دارد.

او از مسئولان درخواست دارد برای درخشش بیشتر تیم‌های ورزشی استان امکانات بیشتری در اختیارشان قرار دهند؛ فاطمه زهرا معتقد است استعدادها از سن‌های پایین شکوفا می‌شوند اما به دلیل نبود امکانات سرکوب می‌شوند لذا از مسئولان انتظار کمک و اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد