توصیه به توریست‌ها؛ به گوگل‌مپ اعتماد نکنید


توصیه به توریست‌ها؛ به گوگل‌مپ اعتماد نکنید

همشهری آنلاین: اهالی روستایی در ایتالیا از توریست‌ها درخواست کرده‌اند به گوگل‌مپ اعتماد نکنند و از مسیرهایی که خودشان در کوهستان ایجاد کرده‌اند، استفاده کنند.

مهر نوشت: شهردار روستای بائونی که در ایتالیا قرار دارد، در متنی از بازدیدکنندگان روستا خواسته که برای رسیدن به این منطقه به گوگل‌مپ اعتماد نکنند و از همان راه جاده‌ای که اهالی روستا زده‌اند، مسیر خودشان را پیدا کنند.

به گفته این شهردار، فقط در یک سال گذشته ۱۴۴ بار سازمان آتش نشانی محلی یا تیم امداد و نجات کوهستان برای کمک به افرادی که در کوهستان گیر افتاده بودند، کمک کرده است.

ماجرا از این قرار است: افرادی که به این منطقه توریستی می‌آیند طبق نوشته‌های گوگل‌مپ سعی می‌کنند به سواحل پنهان این منطقه برسند که در کوهستان گیر می‌کنند. این عملیات نجات برای افراد هزینه‌ای ندارد، اما تعداد آن به قدری زیاد شده که به بودجه محلی روستا آسیب زده و از همین رو اهالی روستا و شهردار دست به کار شده‌اند و اطلاعیه زده‌اند که کسی از دستورالعمل‌هایی که گوگل در اختیار حاضران این منطقه می‌گذارد استفاده نکند و از همان مسیر اصلی موجود برود.

به نظر می‌رسد اعتماد کورکورانه به محصولاتی که برای راحت‌تر کردن زندگی هستند، در برخی موارد مشکلاتی را هم به بار می‌آورد.

کد خبر 460005

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل