صادرات مواد معدنی از بندر چابهار


صادرات مواد معدنی از بندر چابهار

بندر چابهار قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بالای 80 هزار تن دارد و از 15 اسکله با آبخوری 14 و نیم تا 16 متر برخوردار است.  جلسات متعددی برای فعال کردن صادرات مواد معدنی استان‌های شرقی از چابهار برگزار شده است که در نهایت به نتیجه رسید. از این پس وقتی کشتی در بندر چابهار برای تهیه بار وارداتی توقف می‌کند، می‌تواند مواد معدنی صادراتی را بارگیری و حمل کند.

به گزارش همشهری، قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات لازم برای فعال کردن صادرات مواد معدنی استان‌های شرقی مانند سنگ و سیمان از بندر چابهار انجام شده است تا علاوه بر واردات، صادرات نیز از این محل انجام شود. «حسین مدرس خیابانی» افزود: به نظر من چابهار دروازه ورود به توسعه استان سیستان و بلوچستان است.

مدرس با بیان اینکه استفاده از بندر چابهار دو هدف اساسی دارد، توضیح داد: اولین هدف، توزیع متوازن تخلیه کالاهای اساسی و استفاده از بنادر جنوب و دومین هدف، استفاده از ظرفیت همجواری با استان‌های شرقی و دسترسی به آب‌های آزاد است. وی با اعلام این موضوع که اکنون بندر چابهار، مقصد چند محموله نهاده‌های دامی است، گفت: باید تسهیلاتی به بخش خصوصی داده شود تا از امکانات این بندر به خوبی استفاده کنند. این مقام مسئول گفت: باید ناوگان حمل و نقل دو سر بار در این بندر فعال باشد تا فضای رقابتی ایجاد کند.به گفته مدرس خیابانی، محموله‌های سنگ‌آهن، سنگ‌های تزئینی، مس و سیمان از جمله مواردی است که امکان حمل آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 460180

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !