ورزشکاران پیشکسوت آستارا تجلیل‌ شدند


ورزشکاران پیشکسوت آستارا تجلیل‌ شدند

آستارا - ایرنا - 25 ورزشکار پیشکسوت آستارا، به مناسبت هفته تربیت‌بدنی طی آئینی با حضور مسئولان تجلیل‌شدند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از پیشکسوتان ورزش در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: جوانان باید اخلاق و منش پهلوانی پیشکسوتان را سرلوحه امور خود قرار دهند.

ولی داداشی اضافه کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت های ورزش انجام شده و ایجاد چمن مصنوعی ورزشگاه وحدت و ساخت زمین فوتبال در چهار روستا از آن جمله است.

وی ادامه داد: هیات های ورزشی، تقویم برنامه های خود را تدوین کنند و استفاده از ظرفیت دستگاه های دولتی و پیوند ورزش و گردشگری در آستارا، برای سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.

مدرس فیزیولوژی ورزشی دانشگاه تهران هم گفت: تغذیه ورزشی مرحله ای از آماده سازی ورزشکاران برای بهترین عملکرد است و وعده های غذایی قبل و بعد ورزش، باید مهم تلقی شود.

امیر الهیار افزود: معده انسان در زمان ورزش نباید غذاهای پرچرب و سنگین نظیر گوشت، شیرینی جات و سرخ کردنی هضم کند و ورزشکاران در زمان نزدیک به فعالیت های ورزشی، از غذا اجتناب کنند.

وی اظهار کرد: علاقه مندان به افزایش حجم عضلات، دو ساعت پس از حرکات ورزشی مقداری کربوهیدرات‌، پروتئین و کمی چربی مصرف کنند و خوردن ماکارونی، نان سبوس‌دار، میوه و ماست برای این هدف مناسب است.

۲۶ مهر تا دوم آبان ماه هفته تربیت بدنی است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۳۷ هیات ورزشی آن ساماندهی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»