اجرای برخی پروژه‌ها در رشت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء


اجرای برخی پروژه‌ها در رشت توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء

رشت - ایرنا - رئیس شورای اسلامی رشت گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رشت پروژه اجرا می کند.

اسماعیل حاجی پور غروب چهارشنبه در جلسه غیررسمی شورای اسلامی کلانشهر رشت در جمع تعدادی از اعضای شورای اسلامی رشت و خبرنگاران در صحن شورا افزود: در نشستی با رئیس قرارگاه کربلا، رئیس قرارگاه شهید رجایی و ... و طبق توافق های انجام شده دست اندرکاران قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه ، شورای اسلامی و شهرداری رشت قرارست تا پروژه هایی در این کلانشهر از سوی این قرارگاه انجام شود.

وی اظهار داشت: در این جلسه ساماندهی رودخانه های رشت، احداث کمربندی حاشیه کانال G۵، تقاطع غیرهمسطح میدان ولی عصر، تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی، بازگشایی مسیر رینگ ۹۰ متری، بازگشایی و احداث مسیر انتهای بلوار معلم با میدان نبوت، تونل زیرگذر امام به سعدی و شریعتی به سبزه میدان، بازگشایی مسیر تختی به معلم، تقاطع غیرهمسطح باهنر و ... از جمله پروژه های مورد بحث و بررسی در جلسه با دست اندرکاران قرارگاه خاتم در رشت بود که صورتجلسه شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: اجرای پنج پروژه شامل ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهرود، تقاطع غیرهمسطح میدان ولی عصر، تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی، زیرگذر شهرداری و کمربندی G۵ برای ما در اولویت قرار دارد که به توافق رسیده ایم.

وی اجرای پروژه های یاد شده در رشت را مهم و با اهمیت دانست و یادآور شد: همه ما بایستی با همکاری همدیگر برای اجرای این پروژه ها از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کلانشهر همکاری های لازم را داشته باشیم.

بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی این کلانشهر نیز با بیان مطالبی در قالب نامه به رئیس شورا بیان داشت: مواردی برای تذکر به شهردار به جنابعالی ابلاغ می شود، ضمن ارسال موارد به ایشان برای تصحیح و پاسخگویی آن اقدامات لازم انجام شود.

در بخشی از نامه ذاکری که توسط وی در صحن شورا قرائت شد، آمده است: با گذشت سه ماه از حضور شهردار هنوز برنامه مشخصی در جهت افزایش درآمد شهرداری ارائه نشده و ما هیچ گزارش عملکردی از شهردار شاهد نیستیم، برکناری مدیران با نمایش خدمات رسانی و فیلمبرداری به هیچ عنوان در شان شهرداری رشت نیست، ضمن تاکید بر این نکته که حق شهردار رشت انتصاب مدیران بر اساس تشخیص خود است، به این نکته می پردازم که نیروهای توانمندی که سال ها تجربه و آموزش در شهرداری این کلانشهر را طی کرده اند، امروز حتی ابلاغ جدیدی ندارند، این هدر رفت منابع انسانی در واقع ظلم و جفا در حق شهرداری و شهر رشت و نشانگر ضعف مدیریتی در منابع انسانی است.

این عضو شورا در ادامه این نامه آورده است: در مورد اجاره محل سکونت شهردار رشت با مبلغ نزدیک به یک میلیارد تومان توسط وی در شرایطی که امروز شهرداری این کلانشهر، نیروهای رسمی، قراردادی و شرکتی آن در وضعیت ناگواری از لحاظ بیمه و پرداخت حقوق به سر می برند، بر خلاف مصالح شهر و شهرداری است.

جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت غروب امروز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا برگزار نشد اما جلسه به صورت غیررسمی با بیان موضوعات یاد شده ، برگزار شد.

پیش از این گفته شد بود که ۳۰ دقیقه پس از اعلام زمان برگزاری جلسه، در صورت به حد نصاب نرسیدن حضور اعضا، جلسه برگزار نشود.

در جلسه غروب امروز شورا هفت نفر حاضر بودند اما برای برگزاری جلسه های رسمی شورای اسلامی این کلانشهر بایستی هشت نفر حاضر باشند.

شورای اسلامی رشت، ۱۱ عضو دارد، این کلانشهر دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق