ترویج گفتمان پدافند غیرعامل زمینه‌ساز افزایش همکاری مردم است


ترویج گفتمان پدافند غیرعامل زمینه‌ساز افزایش همکاری مردم است

رشت - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل زمینه ساز افزایش همکاری مردم است.

محمود قاسم نژاد عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پدافند غیر عامل استان با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل مبنی بر پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید افزود: آگاه‌سازی آحاد جامعه از عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پدافند غیرعامل ،فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه، ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیرعامل با شیوه‌های نوین فرهنگی هنری و زمینه‌سازی برای افزایش همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در تحقق اهداف پدافند غیرعامل امری ضروری است.

وی گفت: جلب مشارکت فکری نخبگان و صاحب‌نظران در پاسخ‌گویی به نیازهای تخصصی پدافند غیرعامل از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه کرد.

قاسم نژاد بر لزوم فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل در همه رده های سنی و تمامی صنوف تاکید و تصریح کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی برای اشاعه این حوزه در بین مردم و مسئولان است.

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان همچنین به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و نوشتاری، فضای مجازی و تبلیغات شهری و برگزاری رزمایش های تخصصی و عمومی و کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه ها تأکید کرد.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به ارائه برنامه های متناسب با حوزه کاری آن مجموعه، در اسرع وقت اقدام کنند تا جلوه های تلاش و همت آنان در موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری انعکاس پیدا کند.

همچنین محمدحسین شاهکوئی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در اسرع وقت برنامه های تدوین شده این ایام را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل گفته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک