120 واحد تولیدی در مرحله اول منطقه ویژه اقتصادی بانه مستقر می‌شوند


120 واحد تولیدی در مرحله اول منطقه ویژه اقتصادی بانه مستقر می‌شوند

سنندج - ایرنا - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: در فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه 120 واحد تولیدی مستقر می شود و هم‌اکنون این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمد خسروی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار داشت: این منطقه به عنوان یک شهرک تولیدی صنعتی ویژه صادرات و واردات با همت مسئولین مصوبه آن در سال ۸۹ تصویب شد و پروژه های اجرایی آن از سال ۹۶ شروع شد.

با اشاره به اینکه برای کل پروژه تاکنون ۱۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: ۳۰ درصد شبکه معابر فاز دوم پروژه انجام شده و جدول گذاری نیز آماده شده که اعتبارات آن از محل منابع استانی و ۴۰ میلیارد نیز از محل کمک سازمان صنایع کوچک و منابع سازمان شرکت شهرک های صنعتی تامین شده است.

خسروی با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه تاکید کرد: بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت ۹۴ جواز تاسیس برای این منطقه اخذ شده و ۶ قطعه زمین سرمایه گذاران نیز مشخص شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان اظهار داشت: انشعابات آب فاضلاب، گاز و برق تامین شده و فیبر نوری هم در حال اجرا است.

خسروی گفت: فاضلاب فاز یک به محل مشخص شده هدایت شده و ساختمان گمرک، ساختمان مدیریت شهرک و تصفیه خانه نیز در پروژه تعریف شده اما هنوز عملیات اجرای آنها شروع نشده که با تامین اعتبارات این پروژه ها نیز اجرا می شوند.

مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه در سال ۸۹ در دولت دهم تصویب شده و عملیات اجرایی آن در سال ۹۶ با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شرکت شهرک های استان تامین شده و در سه فاز اجرایی می شود که فاز نخست آن در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و ۲ فاز ۳۵ و ۵۰ هکتاری اجرا می‌شود.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت د ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری