واکنش تند سناتور جمهوریخواه به عقب‌نشینی ترامپ از تحریم ترکیه


خرداد؛ «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه که این روزها منتقد سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکاست، به تصمیم اخیر ترامپ در مورد لغو تحریم‌های ترکیه واکنش تندی نشان داد.به گزارش...

خرداد؛ «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه که این روزها منتقد سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکاست، به تصمیم اخیر ترامپ در مورد لغو تحریم‌های ترکیه واکنش تندی نشان داد.

به گزارش شبکه «سی ان ان» رامنی سناتور حزب جمهوریخواه ایالت یوتا در واکنش به تصمیم ترامپ برای لغو تحریم‌های ترکیه در صفحه توییتری خود نوشت: غیرقابل تصور است که ترکیه به دلیل حملات اخیر خود به شمال شرق سوریه نباید عواقبی نسبت به رفتارهای بدخواهانه خویش متحمل شود.

سناتور رامنی در ادامه نوشت: تصمیم ترامپ برای لغو تحریم‌های ترکیه برخلاف منافع ایالات متحده و دوستان ما است.

سناتور رامنی که به عنوان یکی از منتقدین جدی سیاست‌های ترامپ در حزب جمهوریخواهان معروف است در هفته گذشته نیز به دنبال اعلام آتش بس میان واشنگتن و آنکارا به شدت از سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و افزود: آتش بس در توقف حملات ترکیه به شمال شرق سوریه پیروزی به حساب نمی‌آید.

وی همچنین زمان مذاکرات انجام شده میان آمریکا و ترکیه برای ایجاد آتش بس را زیر سوال برد.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی کاخ سفید گفت: آتش بس ترکیه در سوریه دائمی خواهد بود و تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا نیز لغو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به آتش‌ بس دائمی میان نیروهای کرد و ترکیه افزود: آمریکا در حال لغو تحریم‌های آنکاراست که به دنبال حمله به شمال سوریه به اجرا درآمده بود.

ترامپ در سخنرانی خود در کاخ سفید اظهار کرد:‌ هرچند حفظ آتش بس دائمی در منطقه بی ثبات دشوار خواهد بود، اما امیدوار است که این آتش بس دوام بیاورد و درگیری بین ترکیه و کردها پایان یابد.

وی گفت: "معتقدم که این آتش بس دائمی خواهد بود و در به دست آوردن آن هیچ کشوری به آمریکا کمک نکرد و ما به تنهایی مسئولیت خسارت و اعتبار این آتش بس را برعهده می‌گیریم. "

در پی خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه، ارتش ترکیه به نیروهای کرد که در جنگ با داعش متحد ارتش آمریکا بودند، حمله کرد. ترکیه عملیات نظامی خود را اقدام علیه تروریسم دانست اما با اقدام تنبیهی دولت آمریکا و تحریم مواجه شد. در نهایت با سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به ترکیه و توافق آتش بس، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه متوقف شد، اما اعضای کنگره آمریکا خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را به سود روسیه و گروه‌های تروریستی دانستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی