ناتو از طرح آلمان در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال کرد


خرداد؛ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه از طرح آلمان در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال و اعلام کرد که طرح آلمان در نشست وزرای دفاع ناتو مطرح خواهد...

خرداد؛ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه از طرح آلمان در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال و اعلام کرد که طرح آلمان در نشست وزرای دفاع ناتو مطرح خواهد شد.

به گزارش یاهو نیوز، "ینس استولتنبرگ" به خبرنگاران گفت: وزرای دفاع ناتو در نشست فردا (پنجشنبه) که در مقر این سازمان در بروکسل برگزار می شود در مورد طرح پیشنهادی وزیر دفاع آلمان گفت و گو خواهند کرد.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری ضمن هشدار در مورد اینکه هر راه حل سیاسی وسیع در آینده نیاز به همکاری همه بازیگران دارد، گفت: من خوشحالم که متحدان ناتو پیشنهادهایی در مورد چگونگی پیشبرد صلح ارائه می کنند.

"کی بیلی هاچیسون" سفیر ایالات متحده در ناتو نیز با استقبال از طرح آلمان در سوریه گفت که این طرح بخشی از مسئولیت های اروپایی ها در تحقق صلح بین الملل است.

هاچیسون ضمن هشدار در مورد تاثیر توافق سه شنبه شب میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و طیب اردوغان همتای ترکیه گفت: پیشنهاد آلمان مطمئنا مثبت است.

«کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه خواستار ایجاد «منطقه امن بین المللی» در شمال سوریه با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف «کاهش تنش» شد.

وی گفت: این طرح در نشست آتی وزیران دفاع ناتو که قرار است ۲۴ و ۲۵ ماه جاری (۲ و ۳ آبان) در بروکسل برگزار شود به متحدان غربی ارائه خواهد شد.

کارن باوئر اضافه کرد: بر اساس این طرح، منطقه امن تحت نظارت جامعه جهانی با مشارکت ترکیه و روسیه با هدف کاهش تنش ایجاد می شود.

وزیر دفاع آلمان گفت که طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای کاهش تنش ها مفید خواهد بود.

پیش‌تر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفته بود که این کشور در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه مشارکت نخواهد کرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) نامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج