اخبار جعبه جادو| 9 تا 11 شب پربیننده‌ترین زمان تلویزیون/ به‌وقت شام پنج‌شنبه پخش می‌شود


اخبار جعبه جادو| 9 تا 11 شب پربیننده‌ترین زمان تلویزیون/  به‌وقت شام  پنج‌شنبه پخش می‌شود

مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما اعلام کرد که ساعت 9 تا 11 شب پربیننده‌ترین ساعاتی بوده که مردم پای تلویزیون نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

پایان هفته 3 نمایش رادیویی پخش می‌شود

سه نمایش جدید رادیویی «ماهی»، «متولد ماه آبان» و «آزرده خاطر» آخر هفته از رادیو پخش می‌شوند. «ماهی» به نویسندگی هدیه رضایی و کارگردانی بهرام ابراهیمی ساعت 11 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: گذر مجتبی جراح قلب به روستایی در شمال ایران افتاد و در آنجا زنی به اسم ماهی را دید که مشکل قلب دارد و او را از سال‌ها قبل می‌شناسد ...

«متولد ماه آبان» به نویسندگی اکبر خرد چشم و کارگردانی نازنین مهیمنی ساعت 16:45 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. داستان این نمایش درباره مردی است می‌خواهد به سوریه برود و پسرخاله‌اش نیز نمی‌خواهد و همین موضوع باعث کدورت بین آن دو شده و مسعود به دنبال راهی برای رفتن است و از پدرش می‌خواهد که کمکش کند اما مادرش فهیمه راضی نیست و ...

نمایش رادیویی «آزرده خاطر» نیز به نویسندگی هدیه رضایی و کارگردانی مجید حمزه ساعت 18:15 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش رادیویی آمده است: بهار یک سال پیش تصادف کرده و چون پایش در هنگام راه رفتن مشکل پیدا کرده از نگاه مردم فراری است و خودش را در خانه زندانی کرده، دخترش سارا از اینکه مادرش خود را مخفی می‌کند ناراحت است و...

این آثار با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، افکتورها، صدابردارها و تهیه‌کنندگان رادیو نمایش به تازگی تولید شد که پایان این هفته از رادیو نمایش پخش می‌شود.

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه‌اندازی شد

با حضور محمد شریف‌خانی معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران، بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال راه‌اندازی شد.

محمد شریف‌خانی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی گفت: کارآفرینی و توجه به مسائل اقتصادی، موضوع ثابت هر حرکت و جوششی است اما در موضوع «محتوا» عامل اثربخش همان عشق و باور عمیق در تولیدات است که اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر از استاد فرشچیان و آثارش صحبت می‌کنیم به این دلیل است که اولویت او بحث تجاری و اقتصادی نبوده بلکه باور و عشق به کار در درجه اول برایش مهم بوده است.

شریف‌خانی تصریح کرد: هرکس که در حوزه فرهنگ و هنر، تجربه‌ای داشته باشد درک خواهد کرد که این باور درونی و شوق و اشتیاق است که باعث می شود آن اثر در دل مخاطب بنشیند.

معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما افزود: بعد از باور و عشق به تولید یک اثر، بحث اقتصادی نیز مهم است و باید به جنبه‌های مختلف اقتصادی آن از جمله کارآفرینی توجه شود که عرصه تولید محتوا زمینه مناسبی برای کارآفرینی به شمار می‌رود.

در یکی از بخش‌های این مراسم امضای 6 تفاهمنامه همکاری از جمله تفاهم میان معاونت فضای مجازی رسانه ملی و معاونت توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه فعالیت کسب و کارهای حوزه محتوای دیجیتال به امضا رسید.

خلاقیت، آموزش و توانمندسازی افراد مستعد در حوزه انیمیشن، راه‌اندازی شبکه‌ملی تولید محتوای دیجیتال، تولید محتوا با هدف توسعه بازار محتوا در بازارهایی نظیر تبلیغات، آموزش، سرگرمی، بین‌الملل، تولید محتوای محلی و ایجاد و توسعه شرکت‌های توانمند محتوای دیجیتال، عرضه محتوا در بازارهای بین‌المللی با تمرکز بر زبان‌های عربی، ترکی، کردی و بلوچی ... شکل دهی اجزای زیست ‌بوم توسعه کسب و کار مبتنی بر محتوای دیجیتال و سازماندهی و پشتیبانی از بنگاه‌های کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی، در یک زیست‌ بوم هدایت شده مبتنی بر محتوای دیجیتال از جمله اهداف راه‌اندازی این بنیاد ملی است.

وزیر بهداشت هم «مدیر مسئول» شد

چهاردهمین قسمت برنامه «مدیر مسئول» این هفته (جمعه 3 آبانماه) میزبان سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان است. سید محمد علی صدری نیا در توضیح این قسمت افزود: این قسمت از برنامه "مدیرمسئول" به دغدغه های مردم درباره نظام سلامت می پردازد.

وی ادامه داد: همراهی با وزیر بهداشت در یکی از سفرهای استانی ایشان و این گفتگو پیرامون دغدغه‌های مردم درباره نظام سلامت، زندگی شخصی وزیر و حاشیه‌های خبری چند ماه اخیر از بخشهای جالب توجه" مدیر مسئول "است.

گفتگوی محمد دلاوری با وزیر بهداشت و درمان جمعه ساعت 20 از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

«مدیر مسئول» که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا و اجرای محمد دلاوری تولید و پخش می‌شود، در هر قسمت سراغ یکی از مسئولان دستگاه‌های مختلف می‌رود و تلاش می‌کند پای آنان را به چالش‌های جدید و اتفاقات اجتماعی روز باز کند و با آنها در حوزه کاری و عملکردی‌شان بحث و تبادل نظر کند.

حدود 73 درصد ازمردم بیننده تلویزیون درتابستان بوده‌اند

براساس نظرسنجی جدید صداوسیما زنان با 74.5 درصد بیش از مردان با 71.1 درصد بیننده برنامه‌های تابستان تلویزیون بوده‌اند.

براساس نظرسنجی‌های مختلف مرکز تحقیقات رسانه‌ملی، میانگین بیننده‌های شبکه‌های مختلف سیما در تابستان از سال 90 تا 98 ،79.9 درصد بوده است.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، 56.7 درصد مردم مهم ترین دلیل خود برای تماشای تلویزیون داخلی را سرگرمی و تفریح و 33.3 درصد هم کسب خبر و اطلاع عنوان کرده‌اند.

از نظر حدود 49 درصد از مردم سراسر کشور تلویزیون محبوبترین رسانه برای آنها بوده است و بعد از تلویزیون، اینترنت با 18.7 درصد ، شبکه‌های اجتماعی با 17.3درصد ،ماهواره با 8.9 درصد ،رادیو با 4.6 درصد و روزنامه‌ها و مجلات با 1.6 درصد دررتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.

این نظرسنجی رتبه‌های شبکه‌های مختلف تلویزیونی را در تابستان امسال اینگونه اعلام کرده است :

1-شبکه سه سیما 56.3 درصد

2-شبکه یک سیما 42.1 درصد

3-شبکه آی فیلم برون مرزی 40.4 درصد

4-شبکه دو سیما 38.8 درصد

5-شبکه نسیم سیما 32.4 درصد

6-شبکه خبر معاونت سیاسی 30.8 درصد

7-شبکه نمایش سیما 23.4 درصد

8-شبکه ورزش سیما 20.1 درصد

9-شبکه مستند سیما 19.9 درصد

10-شبکه تماشای سیما 19.7 درصد

11-شبکه پنج سیما 16.2 درصد

12-شبکه سلامت سیما 14.3 درصد

13-شبکه قرآن و معارف سیما 13.4 درصد

14-شبکه آموزش سیما 9.7 درصد

15-شبکه چهارسیما 9.3 درصد

16-شبکه افق سیما 7.4 درصد

17-شبکه شمای معاونت استانها 7.1 درصد

18-شبکه امید سیما 7.5 درصد

19-شبکه ایران کالای معاونت مالی و سرمایه انسانی 3.9 درصد

این نظرسنجی از پاسخگویان سوال کرده است:" اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید کدام شبکه را انتخاب می‌کنید ؟" که 39.6 درصد شبکه سه سیما ،14.8 درصد شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی ،9.5 درصد شبکه یک سیما ،8.2 درصد شبکه خبر معاونت سیاسی و 5.1 درصد شبکه نسیم سیما را به عنوان تنها انتخاب خود اعلام کرده‌اند.

براساس اعلام مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نتایج نظرسنجی از مخاطبان کودک درباره شبکه کودک و برنامه‌های کودک شبکه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد .

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می دهد که درفصل تابستان میانگین مدت تماشای برنامه‌های سیما دو ساعت و نوزده دقیقه در شبانه‌روز بوده و ساعت 9 تا 11 شب پربیننده‌ترین ساعاتی بوده که مردم پای تلویزیون نشسته‌اند .

براساس این نظرسنجی از حدود 27 درصدی که بیننده برنامه‌های تلویزیون درتابستان نبوده‌اند، 23.8 درصد علاقه نداشتن، 22.6 درصد وقت نداشتن ،17 درصد تماشای برنامه‌های ماهواره ای ،11.1 درصد جالب نبودن برنامه‌های سیما و 9.5 درصد هم استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ازدلایل خود برای ندیدن برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند.

پوشش رسانه‌ای مراسم‌های حرم رضوی در دستور کار شبکه‌ها

مدیر شبکه قرآن و معارف و رییس شورای معارف سیما از اقدامات لازم به جهت پوشش رسانه ای مطلوب مراسم‌های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی خبر داد.

در دیدار جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و رییس شورای معارف سیما با حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی و مهدی رضوی‌کیا سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی بر پوشش رسانه‌ای مراسم‌های دهه آخر ماه صفر در حرم مطهر رضوی تأکید شد.

مهدی رضوی‌کیا سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از برگزاری 150 مراسم در طول 5 روز آخر ماه صفر در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: رواق‌های الزهرا سلام‌الله علیها، حضرت زهرا سلام الله علیها و دارالحکمه، 3 رواقی می باشد که با برگزاری 73 برنامه در آنها به خواهران اختصاص دارد، ضمن آنکه اجتماع بانوان شهر نوغان و مراسم تشییع نمادین نیز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این دیدار گفت: شعار محتوایی آستان قدس رضوی در مراسم امسال دهه آخر صفر، «فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لاَ مَعَ غَیْرِکُمْ» (پس با شما هستم با شما، نه با غیر شما) «همراه با امام در برابر دشمن» است که برگرفته از فرازی از زیارت جامعه کبیره است.

در این دیدار جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و رییس شورای معارف سیما نیز از آمادگی کامل رسانه ملی و شبکه‌های سیما جهت پوشش رسانه‌ای مراسم های دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی همانند مراسم های دهه کرامت خبر داد و گفت: صدا و سیما خدمت به آستان امام رضا علیه السلام را وظیفه خود می‌داند.

یادآور می شود، در این جلسه نصرپور مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان، مدیران شبکه قرآن و معارف سیما و جمعی از مدیران رسانه‌ای آستان قدس حضور داشتند.

«به‌وقت شام» از آی‌فیلم پخش می‌شود

فیلم سینمایی «به‌وقت شام» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا پنجشنبه ساعت 22، روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود. «به‌وقت شام» محصول سال 1396 است که موفق به دریافت سه سیمرغ بلورین در سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

ماجرای «به‌وقت شام» اینچنین است: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به پرواز درآوردن هواپیمایی در تَدمُر به سمت دمشق است، آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظارشان است.

بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطاالله، الیث المفتی و ژاله کاظمی در فیلم سینمایی «به وقت شام» هنرنمایی کرده‌اند.

بازپخش این فیلم سینمایی در دو نوبت در ساعت‌های 06:00 و 14 روز جمعه خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید