60 هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی افزوده می‌شود


60 هکتار به گلخانه‌های خراسان شمالی افزوده می‌شود

بجنورد- ایرنا- رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی از صدور پروانه تاسیس و بهره‌برداری برای 60 هکتار گلخانه در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا حسن نامجو، چهارشنبه در جمع خبرنگاران این استان با اشاره به صدور پروانه تاسیس ۴۶ هکتار گلخانه در سال جاری، افزود: برای ۱۳ هکتار گلخانه نیز پروانه بهره برداری صادر شده که با توجه به 50 هکتار گلخانه مجوزدار و ۳۰ هکتار گلخانه سنتی استان، سطح آن به 140 هکتار می رسد.
نامجو با اشاره به حذف کامل استعلامات در گرفتن مجوز گلخانه، اظهار داشت: بر این اساس تاسیس گلخانه فقط منوط به داشتن گواهی تامین آب شده و متقاضیان بدون مراجعه به دستگاه ها می توانند این مجوزها را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ مرکز در سطح استان اقدام به فروش نهال شناسنامه دار می کنند، بر پرهیز کشاورزان از خرید نهال های بدون شناسنامه تاکید کرد و گفت: نهال های شناسنامه دار امکان انتقال آلودگی را نداشته و استانداردهای لازم را برای کشت دارند.
وی یادآور شد: همچنین بر اساس تفاهم نامه منعقده با اداره کل محیط زیست، تمامی مجوزهای محیط زیستی اعم از پروانه تاسیس و بهره برداری در حوزه کشاورزی و خدمات این اداره به این سازمان واگذار شده و طی سه روز پاسخ های لازم ارائه می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در ادامه تعداد واحدهای فروش نهاده های کشاورزی در سطح استان را ۶۲ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۳ کلینیک گیاه‌پزشکی نیز نسبت به ارائه نسخه برای سموم در سطح استان فعالیت دارند که این سازمان با همکاری جهاد کشاورزی نظارت‌ کاملی بر فروش سم بدون نسخه در واحدهای گیاه پزشکی دارد که متخلفان به تعزیرات و کمیته انتظامی سازمان ارجاع داده شده و با آنان برخورد جدی صورت می گیرد.

نامجو یادآور شد: همچنین مجوز واحد صنعتی مرغ مادر گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه در مانه و سملقان و کارخانه جوجه کشی نیز صادر شده که تاکنون در استان نداشته‌ایم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: با واگذاری اجرای مراحل انجام آبیاری نوین به سازمان از سال ۹۴ تاکنون نیز ۳۱۱ پروژه با بیش از ۱۰ هزار هکتار انجام شده است.
نامجو خاطرنشان کرد: هم اینک برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی به عناوین مختلف در سازمان اشتغال ایجاد شده که می توانند در انتقال دانش فنی به کشاورزان و افزایش تولید و بهره برداری و بهره وری بخش کشاورزی بسیار تاثیرگذار باشند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...