900 هزار مسافر تابستان امسال به شهرستان بروجن سفر کردند


900 هزار مسافر تابستان امسال به شهرستان بروجن سفر کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با ارشاه به موج سفر تابستانی گفت: در تابستان سال‌جاری افزون‌بر 900 هزار مسافر و گردشگر وارد شهرستان بروجن شد.

مهرداد جوادی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بروجن تاکید کرد: این تعداد مسافر و گردشگری با بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه انواع خودرو به این شهرستان سفر کرده‌اند.

وی افزود: از مجموع مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان بروجن در تابستان سال‌جاری ۱۳۵ هزار و ۵۶۰ نفر در این شهرستان اسکان داشتند.

جوادی تصریح کرد: سال گذشته ۲۹۱ هزار و ۴۰۰ مسافر از اماکن فرهنگی، بیش از ۲۷۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و افزون‌بر ۱۶۰ هزار نفر از مراکز گردشگری تازه ساخت شهرستان بروجن بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد:‌ در سال گذشته همچنین ۹۰ مسافر و گردشگر خارجی به شهرستان بروجن سفر داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اینک یک‌هزار و ۲۰۰ تخت گردشگری در شهرستان بروجن فعال است.

وی گفت:‌ وجود ۹ واحد بوم‌گردی و یک‌هزار و ۳۰۰ فعال رشته‌های مختلف صنایع دستی در شهرستان بروجن باعث شده تا این شهرتسان بعنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی و خارجی باشد.

جوادی تاکید کرد:‌ تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و نجات‌بخشی حوزه میراث فرهنگی از مهمترین اولویت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در سطح استان و به ویژه شهرستان بروجن است.

وی افزود:‌ با پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی عملیات اجرایی احداث و راه‌اندازی دومین بازارچه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:‌ برای اجرای این طرح زمین و طرح مورد نیاز تهیه و آماده شده است.

وی یادآور شد: البته اجرای این طرح مهم در شهرستان بروجن به تامین منابع مالی و اعتباری ملی و استانی نیاز دارد.

جوادی اظهار داشت: با اجرای راه‌اندازی دومین بازارچه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن وضعیت اشتغال افزایش، نرخ بیکاری کاهش و وضعیت اقتصادی فعالان این عرصه رونق می‌یابد.

به گزارش ایرنا، بروجن بلحاظ قرارگیری در کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران با بنادر و استان‌های غرب، جنوب غرب و جنوبی کشور و همچنین برخورداری از شرایط آب و هوایی مطلوب، زیرساخت‌های مناسب و اماکن تفریحی، تاریخی و توریستی مناسب از مهمترین مقصدهای گردشگری برای مسافران خارجی و داخلی به شمار می‌رود.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا