طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل


طرز تهیه قهوه ایتالیایی علاوه بر سادگی که دارد بسیار خوشمزه و یک نوشیدنی خوش طعم و غلیظ می باشد که توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های گرم محسوب می شود اسپرسو یک قهوه ی اصیل ایتالیایی است که نسبت به قهوه های دیگر دو تا سه برابر کافئین دارد این قهوه ی خوشمزه را می توانید همراه با شکر یا یک شکلات کوچک میل...

طرز تهیه قهوه ایتالیایی علاوه بر سادگی که دارد بسیار خوشمزه و یک نوشیدنی خوش طعم و غلیظ می باشد که توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های گرم محسوب می شود اسپرسو یک قهوه ی اصیل ایتالیایی است که نسبت به قهوه های دیگر دو تا سه برابر کافئین دارد این قهوه ی خوشمزه را می توانید همراه با شکر یا یک شکلات کوچک میل نمایید.

طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل

قهوه یک نوشیدنی گرم و خوشمزه می باشد که امروزه نوشیدن انواع قهوه از جمله قهوه فرانسه، اسپرسو،کاپوچینو و قهوه فوری و شیر قهوه نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می توانید این نوشیدنی خوش طعم و خوشمزه را در منزل یا انواع کافی شاپ ها و قهوه سراها تهیه و نوش جان نمایید حتی درست کردن این قهوه بسیار آسان می باشد فقط کافیست که یک ماشین قهوه جوش و قهوه اسپرسو داشته باشید. برای ادامه مطلب و طرز تهیه قهوه ایتالیایی همراه ما باشید.

طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل

طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل
طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل

مواد لازم برای تهیه قهوه ایتالیایی

قهوه جوش موکا همزن کف ساز شیر قهوه اسپرسو شکر شیر

طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل

طرز تهیه قهوه ایتالیایی

ابتدا دستگاه موکاپات را که از سه دسته تشکیل شده است را از یک دیگر جدا نمایید قسمت پایینی این دستگاه را پر از آب کنید و قسمت بالایی را به ازای هر نفر یک قاشق چایخوری قهوه بریزید اما توجه نمایید که قسمت صافی را محکم نبندید تا پودر قهوه به راحتی در آب شناور شود و هنگامی که می خواهید بر روی اجاق گاز بگذارید همه ی اجزای موکاپات را محکم ببندید و قهوه ی خود را در شعله کم یا متوسط قرار دهید. توجه و دقت نمایید اگر قهوه ی خود را در شعله زیاد قرار دهید علاوه بر اینکه اسپرسو شما زود آماده می شود ممکن است کمی طعم سوختگی را در هنگام نوشیدن حس کنید. تا زمانی که اسپرسو شما آماده شود در فنجان خود دو الی سه قاسق شکر بریزید هنگامی که قهوه ی اسپرسوی شما آسیاب و آماده شد در فنجان بریزید آنقدر هم بزنید تا کاملا حل شود و به رنگ کارامل روشن و به رنگ کرمی تبدیل شود موکاپات را تا زمانی که پروسه تمام شود بر روی اجاق گاز بگذارید و پس از تمام شدن کارتان آن را از روی شعله بردارید هنگامی که صدای قل قل و یا جوشیدن قهوه را شنیدید موکاپات خود را بردارید تا از غلیظ شدن و تغییر طعم آن جلوگیری شود. در یک فنجان جداگانه یک قاشق چایخوری خامه بریزید سپس قهوه ی اسپرسو را بر روی خامه ای که با کف ساز درست کردید بریزید و هم بزنید تا به رنگ کاراملی تبدیل شود در این صورت قهوه ایتالیایی شما آماده نوشیدن می باشد. توجه کنید که هنگام مصرف این قهوه اجزای موکاپات را به طور جداگانه و با دقت بشویید سعی کنید فقط با آب گرم و ولرم بشویید به هیچ عنوان از مواد شوینده استفاده نکنید قسمت داخلی موکاپات ممکن است سیاه باشد و دلیل آن ناشی از چربی قهوه می باشد پس از شستن اجزای این دستگاه بگذارید خشک شود یا با دستمالی آن را خشک نمایید.

طرز تهیه قهوه ایتالیایی با طعم عالی در منزل

ضمن سپاس از توجه شما امیدوار هستیم تا بتوانید با طرز تهیه قهوه ایتالیایی خوشمزه ترین قهوه را درست کنید و نهایت استفاده و لذت را برده باشید و لحظه ی خوب و شادی را در کنار خانوادتان سپری کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس