عملکرد دولت در مواجهه با تحریم‌های دشمنان ستودنی است


عملکرد دولت در مواجهه با تحریم‌های دشمنان ستودنی است

تربت حیدریه - ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: عملکرد دولت در مواجهه و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان قابل ستایش و ستودنی است.

علی رستمی چهارشنبه شب در هفتمین نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه افزود: در شرایط کنونی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید هر کدام سخنگوی نظام باشند و از عملکرد دولت در بخش های مختلف حمایت کنند.
وی با بیان اینکه تمام دستگاههای اجرایی در چارچوب وظایف قانونی، موظف به اجرای دستورهای فرماندار هستند، اظهار داشت: فرماندار تنها نماینده دولت نیست بلکه باید به عنوان نماینده نظام ظاهر شود و باید تلاش کنیم با ماموریتی که از سوی دولت منتخب به ما محول شده، با اجرای سیاست های درست، معدل کارایی و کارآمدی نظام را افزایش دهیم.
وی گفت: همه باید تلاش کنیم فارغ از نگاه های سیاسی و دولتی که منصوب به آن هستیم، در راستای اعتلای بیش از پیش نظام تلاش کنیم.
رستمی افزود: در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی احتیاج داریم، باید با تعامل و همکاری، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش تربت حیدریه را فراهم کنیم.
وی در باره محصول زعفران نیز اظهار داشت: زعفران دیگر یک محصول ملی نیست و معادلات تاثیرگذار بر قیمت گذاری این کالا از پیچیدگی خاصی برخوردار است که زمینه بین المللی شدن آن را فراهم کرده است.
وی گفت: در فضای مجازی مشاهده می کنیم برخی افراد مشکلات زعفران را به مدیران محلی و منطقه ای نسبت می دهند که این از دایره انصاف به دور است.
فرماندار تربت حیدریه افزود: دولت راهکارهایی برای خرید توافقی زعفران در نظر گرفته که تا چند روز دیگر عملیاتی می شود.
وی از اعتماد بسیار خوب بخش خصوصی به دولت ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی در تلاشند که در یک فضای آرام، مقدمات توسعه شهرستان را بیش از پیش فراهم کنند.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز از عملکرد اتحادیه صادرکنندگان زعفران انتقاد کرد و گفت: در حوزه زعفران ۲ بخش اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان مشغول فعالیت هستند که باید از هم تفکیک شوند زیرا اتحادیه صادرکنندگان زعفران دارای یک اقلیت قوی است که منصف نیستند.
سعید باستانی افزود: به این افراد بارها توصیه شده که با حوزه کشاورزی زعفران مدارا کنند و در غیر این صورت با اطلاعاتی که در دست داریم، دست های پشت پرده و مافیای زعفران را به مردم معرفی خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: برای مقابله با این افراد باید اتحادیه تولید کنندگان زعفران با ماهیت بسیار قوی شکل بگیرد تا بتواند حرف خود را با استحکام تمام به اتحادیه صادرکنندگان زعفران بقبولاند.
وی گفت: اقدام دیگر برای حمایت از زعفران کاران، ایجاد فراکسیون حمایتی در مجلس می‌باشد که این مهم محقق شده است.
باستانی افزود: یکی از اقدام های مهم راه اندازی بورس زعفران بود که اکنون ظرفیت انبارداری آن به ۴۰ تن رسیده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!