پیشرفت 95 درصدی طرح تکمیلی فولاد اسفراین 


پیشرفت 95 درصدی طرح تکمیلی فولاد اسفراین 

بجنورد - ایرنا - نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج مرحله از 6 فاز طرح تکمیلی مجتمع فولاد اسفراین نهایی شده و مرحله ششم نیز شامل ریخته‌گیری پیوسته، 95 درصد به اجرا درآمده که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا هادی قوامی، چهارشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار داشت: برای اجرای طرح تکمیلی مجتمع فولاد در هشت سال گذشته ۹۴ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی منظور شده که به علت تحریم ها و نوسانات اقتصادی، همه اعتبار پیش بینی شده، محقق نشد و همین امر اجرا و بهره برداری از این طرح صنعتی را طولانی کرد.
وی افزود: اسفند پارسال ۴۱۰ میلیارد ریال برای کمک به اتمام طرح تکمیلی مجتمع فولاد اختصاص یافت و اکنون پنج مرحله از این طرح تکمیل شده است.
وی گفت: با اجرای مرحله ششم و تکمیل و بهره برداری از طرح، شمش ارزان قیمت در اختیار لوله گستر قرار می گیرد که ضمن جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده فراوانی برای تولیدات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین ایجاد خواهد شد.

راه‌آهن اسفراین – جوین شتاب می‌گیرد
فرماندار اسفراین نیز در این نشست از گشایش بخشی از مسیر باقی مانده طرح راه آهن اسفراین - جوین خبر داد و افزود: در دیدار استاندار خراسان شمالی با تولیت آستان قدس رضوی قول مساعدی برای گشایش ۱۰ کیلومتر باقیمانده این مسیر، که در محدوده املاک آستان قدس رضوی قرار دارد، گرفته شده است.
طاهر رستمی افزود: در هفته های آینده با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران حوزه راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، این مورد پیگیری شده و اجرای پروژه راه آهن اسفراین شتاب خواهد گرفت.

وی با اشاره به سفر روز دوشنبه معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به اسفراین گفت: در این سفر اجرای مرحله دوم طرح پخش سیلاب «جهان» تامین اعتبار شد و دستور آغاز کار مطالعاتی بر روی رودخانه روستای شور و قول تخصیص اعتبار برای اجرای آن گرفته شد.

تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات اسفراین به حوزه صنعتی

در این نشست با رای اکثریت اعضای این کمیته با کاهش ۲۰ درصد اعتبارات امسال دستگاه های اجرایی شهرستان برای صرف در زیرساخت های صنعتی شهرستان موافقت شد.
اعتبارات سال جاری شهرستان اسفراین ۴۵۷ میلیارد ریال عنوان شده است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر