پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در توسعە پایدار نقش مهمی دارد


پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در توسعە پایدار نقش مهمی دارد

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با وجود توصیەها و تشویق‌ بە فعالیت‌های ورزشی، آماری قریب به چهار میلیون جمعیت سازمان یافتە ورزشی در کشور و 17هزار جمعیت در ورزش همگانی، هموارە را در معرض خطرات ناشی از آسیب‌های ورزشی قرار دارند.

بە گزارش ایسنا، محمد حسین علیزادە در نخستین همایش بین‌المللی ورزش و توسعە پایدار کە در تالار مولوی دانشگاە کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در کنار مزایایی کە فعالیت‌های بدنی و ورزشی برای جسم و روان ما بە دنبال خواهد دارد، اما اگر با ساز و کارهای منطقی خود اجرا نشود آسیب‌هایی برای جامعە ورزشکار بە دنبال خواهد دارد.

وی عنوان کرد: کیفیت زندگی اولین چیزی است کە تحت تاثیر آسیب‌ قرار می‌گیرد و بر اساس آمار و ارقام جمعیت ورزشی و قهرمانی ما در سن ۲۲ سالگی بە دلیل آسیب‌های ورزشی از صحنە ملی خارج و بە یک معلول تبدیل خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشارە بە مشکلات ناشی از آسیب‌های ورزشی کە قهرمانان را درگیر می کند، ادامە داد: آسیب‌های ورزشی عواقبی نظیر از دست دادن شغل، هزینەهای سنگین، معلولیت، در برخی موارد مرگ و پیامدهای روانی را بە دنبال خواهد دارد.

وی با اشارە بە پیوند میان ورزش و توسعە در جامعە افزود: هر زمان بتوانیم با کم‌ترین هزینە بیشترین بهرەوری و کسب قهرمانی در سطح دنیا دست پیدا کنیم آنگاە بە توسعە پایدار دست خواهیم یافت.

بە گفتە مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، باید بر اساس مدل‌های مختلف آسیب را مطالعە کرد تا بتوانیم این آسیب‌ها را بە شیوە موثر کاهش دهیم.

علیزادە تصریح کرد: مدل های استراتژیک و موثر در جای جای دنیا برای پیشگیری از آسیب پذیری وجود دارد و حتی کمیتە جهانی المپیک نیز در این راستا گام‌های موثری برای پیشگیری از آسیب برداشتە است.

وی در پایان یادآور شد: با آموزش‌های موثر و برنامەهای تمرینی می‌توان از اینگونە آسیب‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...