دانش‌آموزان مهابادی اعضای شوراهای مدارس خود را انتخاب کردند


دانش‌آموزان مهابادی اعضای شوراهای مدارس خود را انتخاب کردند

مهاباد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: 35 هزار دانش‌آموز این شهرستان با شرکت در بیست‌ و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، اعضای این شوراها را انتخاب کردند.

احمد رحمانی روز چهارشنبه در مراسم انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که به صورت نمادین در مدرسه حسن‌زاده مهاباد برگزار شد، افزود: امسال ۳۵ هزار دانش‌آموز این شهرستان از مقاطع تحصیلی سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی، واجد شرایط شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی بودند که نسبت به سال قبل ۸۶۰ نفر افزایش یافته بود.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در تمام مدارس برگزار شد، ادامه داد: امسال سه هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز واجد شرایط در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با آرای دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند.

وی ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم را برحسب تعداد کل دانش‌آموزان آن واحد آموزشی اعلام کرد و گفت: در مدارس تا ۲۵۰ دانش‌آموز، پنج عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌البدل، از ۲۵۰ تا ۳۵۰ دانش‌آموز، هفت عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش مهاباد اضافه کرد: در مدارس از ۳۵۰ تا ۵۵۰ دانش‌آموز، عضو اصلی و ۲ عضو علی‌البدل و از ۵۵۰ نفر دانش‌آموز به بالا نیز ۱۱ عضو اصلی و ۲ عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی تاکید کرد: شوراهای دانش‌آموزی نماینده همه دانش‌آموزان هستند و باید با همکاری اولیای مدارس و دانش‌آموزان و برقراری ارتباط دوسویه، نقش تأثیرگذاری در انجام رسالت خود داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: ابتکار امسال در زمینه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی و پایلوت در چند شهرستان بود که به صورت آزمایشی برگزار شد و در صورت موفق بودن به سراسر کشور تسری پیدا خواهد کرد.

در ادامه این مراسم پیام وزیر آموزش و آموزش به مناسبت انتخابات شورای دانش‌آموزی توسط یکی از دانش‌آموزان قرائت شد.

امسال انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مهاباد در ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان