پیرغلامان و خادمان حسینی در تهران تجلیل شدند


پیرغلامان و خادمان حسینی در تهران تجلیل شدند

تهران- ایرنا- آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.



به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اظهار داشت: سومین سالی است که این سازمان با برگزاری تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی سهم کوچکی را برای اشاعه فرهنگ ناب محمدی و ترویج فرهنگ عاشورایی برداشته است.

سید علیرضا فاطمیان پور با بیان اینکه اربعین حرکت معجزه گونه ای است که همه ساله با سیل خروشان عاشقان برگزار می شود افزود: ملت دو کشور ایران و عراق در راه فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی در یک مسیر و برای خدمت به زائران قدم بر می دارند و این جز معجزه چیز دیگری نمی توان باشد و همه جهانیان را بهت انگیز کرده است.

وی ادامه داد: اربعین تجلی محبت به سیدالشهدا (ع) است و یک پدیده عجیبی است که در این ایام روی می دهد و همه را شگفت انگیز می کند.

به گفته رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، انجام کار فرهنگی یعنی اینکه در مسیر اهل بیت، حضرت محمد (ص) و خاندانش قدم برداشتن و در این مسیر خدمت کردن است.

پیرغلامان و خادمان حسینی در تهران تجلیل شدند

۲ هزار برنامه فرهنگی و هنری در محرم تهران اجرا شد

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در ایام محرم بیش از ۲ هزار برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در کلانشهر تهران اجرا شد که برنامه پرده عشاق امسال از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران برای هموطنانمان پخش شد.

فاطمیان پور تاکید کرد: برنامه پرده عشاق یکی از برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما در ماه محرم بود که در این ویژه برنامه هموطنان نظاره گر روایت شنیدنی تعدادی از پیرغلامان، خادمان و خانواده شهدا و ایثارگان بودند.

گره بشریت با اربعین گشوده خواهد شد

همچنین مدیر شبکه دوم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با سخنانی گفت: گره بشریت با اربعین گشوده خواهد شد تا زمینه برای ظهور حجت خدا و انسان کامل مهیا شود.

محمدرضا جعفری جلوه افزود: اربعین خود یک رسانه عاشورایی است و همه شما پیرغلامان و خادمان با هدف ترویج و توسعه حادثه غمبار عاشورا جزیی از رسانه عاشورا هستید.

وی تصریح کرد: پیرغلامان و خادمان حسینی در حین رسالت و زنده نگه داشتن حماسه عاشورا زینب وار در این مسیر در حال تلاش هستند.

مدیر شبکه دوم سیما اظهار داشت: امام حسین (ع) مظهر رفیع ترین مقام عقل و حس توامان بود به همین منظور پس از سال ها از حادثه دشت کربلا جریان حقیقت طلبی و آزادگی امام حسین (ع) و یاران باوفایش مردم همه ساله با شور و اشتیاق بیشتری در این مسیر در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ادای دین و احترام به حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای دشت کربلا با محوریت تکریم خادمان و پیرغلامان حسینی ویژه برنامه پرده عشاق از شبکه دوم سیما در ماه محرم پخش شد.

در این مراسم از سردار مصطفی باغبانی جانباز هشت سال دفاع مقدس و خادم‌الحسین (ع)، یونس حبیبی جانباز هشت سال دفاع مقدس، مدیحه‌سرا و خادم الحسین (ع)، معصومه حمامی اصل مادر شهید رضا پناهی و خادم الزهرا (س)، صفر علی شیرزاد مدیحه‌سرا و خادم الحسین (ع)، محمود طاهری مدیحه‌سرا و خادم الحسین (ع)، مهداد عباس زادگان مدیحه‌سرا و خادم الحسین (ع)، فخرالسادات میری لواسانی خادم الزهرا (س)، مادر شهیدان سیدعلیرضا و سیدحسین صادقی، حاج علی‌اکبر معزغلامی پدر شهید مدافع حرم حسین معزغلامی و خادم‌الحسین (ع)، سید مصطفی مصطفوی مدیحه‌سرا و خادم الحسین (ع)، مرتضی نمکی مدیحه‌سرا و تعزیه‌خوان و همچنین محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دوم سیما تجلیل‬ شد.

پیرغلامان و خادمان حسینی در تهران تجلیل شدند

همچنین در این مراسم از خانواده مرحوم محسن کلاهدوز تهیه کننده برنامه پرده عشاق که در روز اربعین حسینی درگذشت تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی «پرده عشاق» همزمان با ایام عزادارای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با محوریت تکریم خادمان و پیرغلامان حسینی در ۱۷ قسمت در قالب گفت‌وگو با تهیه‌کنندگی محسن سال‌افزون و اجرای فاطمه محمدی هر روز ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه دوم سیما پخش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون