180 هزار دانش‌آموز اردبیلی در انتخابات شورای دانش‌آموزی حضور یافتند


180 هزار دانش‌آموز اردبیلی در انتخابات شورای دانش‌آموزی حضور یافتند

گروه اجتماعی- انتخابات شورای دانش‌آموزی استان اردبیل با حضور بیش از 180 هزار نفر در 2 هزار و 588 آموزشگاه استان برگزار شد.

180 هزار دانش‌آموز اردبیلی در انتخابات شورای دانش‌آموزی حضور یافتندبه گزارش ایکنا از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل، امروز، یکم آبان‌ماه در انتخابات شورای دانش‌آموزی اردبیل، از انتخابات شورای دانش‌آموزی با عنوان تمرین مسئولیت‌پذیری اجتماعی یاد کرد و گفت: انتخابات دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ایفای نقش در امورات مدرسه است.

وی افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی آنان را در مقابل امورات و اتفاقات که در مدرسه روی می‌دهد، تقویت می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا بستر مناسب برای ایفای نقش دانش‌آموزان در مدرسه را فراهم کنند.

سیدغلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: انتخابات دانش‌آموزی استان به صورت نمادین در هنرستان دخترانه کمال‌الملک ناحیه ۲ برگزار شد.

وی گفت: ۴۱ هزار و ۸۰۰ نفر دانش‌آموز در این انتخابات به عنوان داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر به عنوان منتخب دانش‌آموزان برگزیده خواهند شد.

خلیلی موسوی افزود: مهمترین وجه ممیزه انتخابات امسال الکترونیکی بودن آن است که بر این اساس، انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و پایلوت در پرتال همگام ۵۰ درصد از مدارس منتخب مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار انتخابات دانش‌آموزی با عنوان «شورای دانش‌آموزی طلایه‌دار گام دوم انقلاب» گفت: بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، برای مشارکت دانش‌آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آن‌ها و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و مسئولیت‌پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نقش مهمی در عرصه‌های مختلف اجتماع دارند گفت: برای حضور دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان در عرصه‌های مختلف جامعه آماده‌سازی آنان امری مهم است که شورای دانش‌آموزی فرصت سهیم شدن این آینده‌سازان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و آمادگی برای حضور در این عرصه‌ها را ایجاد می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر تمرین وظیفه‌شناسی دانش‌آموزان در انتخابات شورای دانش‌آموزی افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی تمرینی برای مشارکت‌های اجتماعی دانش‌آموزان و یادگیری انتخاب درست است و باید از این فرصت بهره لازم برده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه