تولید 6 ماهه خودروسازان به 377.5 هزار دستگاه رسید


تولید 6 ماهه خودروسازان به 377.5 هزار دستگاه رسید

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 377 هزار و 517 دستگاه خودرو در نیمه نخست امسال و افت 34.8 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۷۷ هزار و ۵۱۷ دستگاه خودرو در نیمه نخست امسال و افت ۳۴.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. براساس این بررسی در ۶ ماهه نخست پارسال ۵۷۸ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود.

برپایه این آمارها، در مدت یاد شده ۳۴۸ هزار و ۲۶۸ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۹ درصد افت نشان می دهد.

همچنین در این مدت ۲۷ هزار و ۲۷۳ دستگاه وانت و تنها ۱۱۵ دستگاه ون تولید شد که در مقایسه با نیمه نخست پارسال به ترتیب رشد سه درصدی و افت ۸۵.۷ درصدی داشته است.

آمارهای وزارت صنعت حاکی است تا پایان شهریورماه ۳۳۳ دستگاه مینی بوس و میدل باس، ۱۷۱ دستگاه اتوبوس و هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده از سوی خودروسازان تولید شد که به ترتیب با کاهش ۶۵.۹ درصدی، ۶۰.۹ درصدی و ۷۹.۷ درصدی در مقایسه با نیمه نخست پارسال روبرو شده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)