برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 253 مدرسه زنجان


برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 253 مدرسه زنجان

زنجان - ایرنا - همزمان با سراسر کشور بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در253 مدرسه دوره متوسطه استان زنجان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز چهارشنبه در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه ولیعصر(عج) شهر زنجان گفت: یکی از ارکان و ستون اصلی آموزش و پرورش در مدرسه شورای دانش آموزی است و ضرورت دارد هر تصمیم مدرسه در شورا مطرح شود.

ابراهیم رفیعی افزود: تشکل های دانش آموزی تنوع دارند و دانش آموزان بر حسب علاقه می توانند در این تشکل ها عضو شده و در آن حوزه فعالیت کنند که شورای دانش آموزی یکی از این تشکل ها است که دانش آموزان کارهای مدیریتی را تمرین می کنند تا اشتباهات را رفع کنند و سپس وارد جامعه شوند.

وی اضافه کرد: بنابر فرمایش رهبری مبنی بر این که باید جوانان خودشان را آماده کنند و مسئولیت به دوش بگیرند، یکی از مصادیق آن شورای دانش آموزی است و این قشر سرمایه های آینده استان هستند و در گام دوم انقلاب ضرورت دارد خودشان را برای قبول مسئولیت آماده کنند.

این مسئول با تاکید بر پرورش نقش های اجتماعی کارگروهی و تیمی در بین دانش آموزان گفت: هدف اصلی ایجاد شوراهای دانش آموزی کشف و پرورش استعداد دانش آموزان و تحکیم روابط اجتماعی برای حضو در آینده جامعه است.

رفیعی، با اشاره به کسب ۱۰۰ مقام فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان مستعد استان زنجان در جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری ملی از افزایش ۴۵ درصدی فعالیت های جنبی در مدارس این استان خبر داد.

جعفر گنج خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم گفت: در این دوره یکهزار و ۷۶۲ دانش آموز در شوراهای دانش آموزی سراسر استان انتخاب می شوند که در آموزش و پرورش پنج تشکل فرهنگی، هنری و سیاسی و اجتماعی وجود دارد که دانش آموزان می توانند بنا به علاقه و استعداد خود در آنها حضور داشته باشند.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی امروز در سراسر کشور با شرکت بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید