3گل در کمتر از 3 دقیقه


3گل در کمتر از 3 دقیقه

اتفاق رخ داده در بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا عجیب و در نوع خود خاص است

3گل در کمتر از 3 دقیقه
به گزارش صدای ایران ، قرار نبود بازی الهلال و السد در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا دراماتیک شود؛ بخصوص پس از برتری پرگل الهلال در بازی رفت در زمین السد.

پس از اینکه بازی رفت در زمین السد با برتری 4 بر یک الهلال به پایان رسید و وقتی تیم عربستانی در بازی برگشت با گل زودهنگام پیش افتاد، هیچ کس تصور نمی‌کرد، قرار است چه اتفاقات عجیبی رخ دهد. همه چیز از پنالتی اکرم وقتی اسکوربود گذشت 16 دقیقه و 8 ثانیه از زمان بازی را نشان می‌داد، شروع شد و وقتی 2 دقیقه و 58 ثانیه بعد یعنی در فاصله 19 دقیقه و 6 ثانیه از شروع بازی، الهیدوس گل سوم السد را زد، تاریخ به نوعی ورق خورد. در فاصله 2 دقیقه و 58، 3 گل توسط یک تیم زده شد؛ آنچه در سطح اول فوتبال دنیا هم اتفاق کم‌سابقه‌ای است. هر چند در نهایت السد با وجود برتری 2-4 مانند فصل قبل در نیمه‌نهایی حذف شد اما به خاطر رقم زدن این اتفاق جالب خبرساز شد.

جادوگری مانه
نمونه سریع‌تر در مورد زدن 3 گل در لیگ برتر انگلیس رخ داد؛ جایی که سادیو مانه، مهاجم سنگالی وقت ساوتهمپتون در 2 دقیقه و 56 ثانیه به تنهایی 3 گل وارد دروازه آستون‌ویلا کرد و با ثبت سریع‌ترین هت‌تریک تاریخ لیگ برتر انگلیس، برتری 6 - یک تیمش در آن بازی فصل 2015-2014 را رقم زد. او در زمینه هت‌تریک سریع، رکورد رابی فاولر، اسطوره لیورپول را شکست. ستاره سابق قرمزهای آنفیلد در آگوست سال 1994 در عرض 4 دقیقه و 33 ثانیه 3 بار دروازه آرسنال را باز کرد و تیمش مقابل آرسنال با همین نتیجه به برتری رسید.

گلباران استرالیایی
یک‌طرفه‌ترین بازی تاریخ فوتبال ملی با رکوردشکنی‌های متوالی استرالیا همراه شد. این تیم در بازی مقدماتی جام‌جهانی 2002 مقابل ساموآی آمریکایی با نتیجه عجیب 31 - صفر به برتری رسید اما مدل گل‌های به ثمر رسیده، جالب‌تر از نتیجه نهایی بود. آرچی تامپسون که با زدن 13 گل، رکورد بیش‌ترین گل زده یک بازیکن در یک بازی در تاریخ فوتبال را به نام خودش ثبت کرد در فاصله گل بوتسیناس در دقیقه10 و گلزنی درلیچ در دقیقه 13، اولین گل خودش در این بازی را در دقیقه 12 به ثمر رساند تا 3 گل در 3 دقیقه و 56 ثانیه بازی به ثمر برسد.

هر 30 ثانیه یک گل
اما رکورد جهانی بیش‌ترین گل زده در سریع‌ترین زمان در یک بازی متعلق به تیم و بازیکن گمنامی به نام‌های راس کانتی و تامی راس است. راس در بازی سال 1964 تنها در 90 ثانیه 3 گل برای تیمش به ثمر رساند و تیمی به نام نارین‌کانتی را نابود کرد. به عبارت بهتر، تیم و این بازیکن هر 30 ثانیه یک گل زدند و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها رکوردشان شکسته شود.البته گفته می‌شود که الکس تور، فوتبالیست شفیلد توانسته است این رکورد را بشکند و در عرض 70 ثانیه موفق به ثبت هت‌تریک شده اما این آمار جایی ثبت نشد.

جادوگری لواندوفسکی
به گزارش وبسایت نود بوندس‌لیگا هم به لطف جادوگری رابرت لواندوفسکی جایی در لیست بیش‌ترین گل زده شده در کم‌ترین زمان ممکن توسط یک تیم را دارد. ستاره لهستانی در جریان برتری 5 - یک تیمش ولفسبورگ در بوندس‌لیگا در عرض 9 دقیقه 5 گل زد و رکورد سریع‌ترین هت‌تریک، پوکر و 5 گل در یک بازی را در لیگ آلمان از آن خودش کرد. گل‌های اول تا سوم او بین دقایق 51 تا 55 زده شد؛ یعنی 3 گل در 4 دقیقه. البته برای 3 گل لوا زمانی بیش از هت‌تریک مانه و فاولر صرف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است