استقبال بازار سرمایه از ایران زمین 42 هزار میلیارد ریالی


استقبال بازار سرمایه از ایران زمین 42 هزار میلیارد ریالی

جزییات پیشنهاد هیات مدیره شرکت بانک ایران زمین به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه به مبلغ 42,000,000,000,000 ریال اعلام شد.

به گزارش بنکر (Banker)، این بانک در نظر دارد تا با توجه به ماده سه دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس، سرمایه خود را در صورت موافقت این سازمان و بازرس قانونی شرکت از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.
مطابق با آنچه که در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بانک آمده افزایش سرمایه به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه، دستیابی به نسبت دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام مورد تایید بانک مرکزی، اصلاح ساختار مالی بانک و خروج از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت، مصوبه شورای پول و اعتبار صورت می‌گیرد.
افزایش سرمایه 42 هزار میلیارد ریالی وضعیتی را برای بانک ترسیم می کند که می تواند به یکی از بهترین بانک های خصوصی و بورسی تبدیل شود و بر همین اساس مورد توجه بورس بازان قرار گرفته است.
بانک ایران زمین با این رخداد از مشمولیت قانون تجارت خارج شده و با افزایش سرمایه از محل اورده نقدی سهامداران منابع قابل توجهی را جمع آوری می کند.
این بانک با این تامین مالی از محل افزایش سرمایه به یکی از بانکهای مورد اطمینان صنعت بانکداری ظرف دوسه ماه آینده تبدیل می شود .

اطلاعیه افزایش سرمایه
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بانک ایران زمین - نماد: وزمین(زمین)
موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه
با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 4,000,000,000,000 ریال به مبلغ 42,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختارسرمایه و خروج از شمولیت ماده 141 لصلاحیه قانون تجارت که در تاریخ 1398/08/01 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.
بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند